• Original research article
  • February 1, 2016
  • Open access

EXPERIENCE OF USING INTERACTIVE FORMS OF TRAINING WHILE TEACHING THE DISCIPLINE “CRIMINALISTICS”

Abstract

The article examines the possibilities of conducting “Criminalistics” classes with the use of the interactive forms of training in accordance with the current federal state educational standard of higher professional education on training area 030900 Jurisprudence (qualification (degree) “bachelor”) with the purpose of implementing competence approach in teaching. The author describes the positive experience of using computer training programmes while conducting practical classes in the discipline “Criminalistics”, which allow realizing competence approach in teaching.

References

  1. АРМ следователя. АРМ руководителя следственного подразделения [Электронный ресурс]. URL: http://www.oviont.ru/ services/develop/ais/arm/ (дата обращения: 28.10.2015).
  2. Белов О. А. Компьютерная программа «Методика расследования побегов из исправительных учреждений» // Вестник института. Преступление. Наказание. Исправление. 2010. № 8. С. 84-85.
  3. Воскобитова Л. А., Гутников А. Б., Захаров В. В., Ливи М. и др. Профессиональные навыки юриста. Опыт практического обучения / отв. ред.: Л. А. Воскобитова, Л. П. Михайлова, Е. С. Шугрина. М.: Дело, 2001. 416 c.

Author information

Oleg Aleksandrovich Belov

North-Western Institute (Branch) of Kutafin Moscow State Law University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2016.

Keywords

  • инновации
  • интерактивные формы обучения
  • практические занятия
  • компетентностный подход
  • федеральные государственные образовательные стандарты
  • учебный процесс
  • компьютерные программы
  • innovations
  • interactive forms of training
  • practical classes
  • competence approach
  • federal state educational standards
  • educational process
  • computer programmes

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)