LINGUODIDACTIC ASPECTS OF TEACHING READING AT VARIOUS STAGES OF LEARNING THE RUSSIAN LANGUAGE AS A FOREIGN ONE
Abstract
The article considers the place and role of linguistic knowledge in teaching reading in a non-native language. The paper reveals the content of linguodidactic work while teaching this type of speech activity at various stages of learning the Russian language as a foreign one. The conditions are noted necessary for the transition from the awareness of language phenomena to the understanding of the content of the reading text.
References
- Костомаров В. Г., Митрофанова О. Д. Методическое руководство для преподавания русского языка иностранцам. М.: Русский язык, 1988. 159 с.
- Леонтьев А. А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному. М.: МГУ, 1970. 88 с.
- Образовательная программа по русскому языку как иностранному. Предвузовское обучение. Элементарный уровень. Базовый уровень. Первый сертификационный уровень. М.: Изд-во РУДН, 2001. 137 с.
- Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М.: Просвещение, 1991. 230 с.
- Петрова Л. Г., Калугина Т. В. Обучение чтению и пониманию смысла текста иностранных студентов медицинского профиля на занятиях по русскому языку: этап довузовской подготовки // Вестник КГУ им. Н. А. Некрасова, 2010. Т. 16. С. 30-34.
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 1, 2016.
Keywords
- изучение русского языка как иностранного
- лингводидактика
- чтение
- чтение как вид речевой деятельности
- речевые умения
- языковые навыки
- learning the Russian language as a foreign one
- linguodidactics
- reading
- reading as a type of speech activity
- speech skills
- language skills
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC