• Original research article
  • February 1, 2016
  • Open access

CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AT A NON-LINGUISTIC HIGHER SCHOOL

Abstract

The article analyzes theoretical and practical aspects of the content and language integrated learning of non-linguistic students using information and communication technologies. The authors introduce the experience of such teaching at the Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI) within the framework of the project “Business English + Knowledge Management”.

References

  1. Гулая Т. М., Романова С. А. Социальные сетевые сервисы в изучении иностранных языков // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32). Ч. 2. С. 64-67.
  2. Жданов С. С., Душинина Е. В. Интернет-ресурсы как средство профессионально-ориентированного обучения иностранным языкам в техническом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 11 (53). Ч. 1. С. 79-81.
  3. Крашенинникова А. Е. К вопросу об использовании предметно-языкового интегрированного обучения CLIL [Электронный ресурс]. URL: http://www.rusnauka.com/3_ANR_2013/Pedagogica/5_126661.doc.htm (дата обращения: 01.12.2015).
  4. Романова С. А. Обучение иностранным языкам в свете реализации общеевропейской концепции плюрилингвизма // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9 (39). Ч. 1. C. 142-144.
  5. Сергеева Е. С. Использование интегрированного обучения при обучении иностранным языкам [Электронный ресурс]. URL: http://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/library/2014/01/01/ispolzovanie-integrirovannogo-obucheniya-pri-obuchenii (дата обращения: 01.12.2015).
  6. Словарь иностранных слов. Изд-е 14-е, испр. М.: Русский язык, 1987. 608 с.
  7. Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader. Intermediate Business English Course Book. New edn. Harlow, Essex: Pearson Longman, 2008. 176 p.
  8. Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader. Upper Intermediate Business English Course Book. New edn. Harlow, Essex: Pearson Longman, 2008. 176 p.

Author information

Tat'yana Mikhailovna Gulaya

G. V. Plekhanov Russian University of Economics

Svetlana Anatol'evna Romanova

G. V. Plekhanov Russian University of Economics

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2016.

Keywords

  • предметно-языковое интегрированное обучение
  • информационно-коммуникационные технологии
  • иноязычная коммуникативная компетенция
  • предметное содержание обучения
  • курс
  • content and language integrated learning
  • information and communication technologies
  • foreign language communicative competence
  • content of teaching
  • course

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)