TOPONYMS AS THE RESOURCE FOR THE FORMATION OF CROSS-CULTURAL COMPETENCE OF PUPILS AT THE LESSONS OF THE ENGLISH LANGUAGE
Abstract
The article examines the issue of the formation of cross-cultural competence of the learners of English at the stage of basic general education by the material of the British toponyms. The linguo-didactic potential of toponyms is shown. The description of an educational project, assuming the independent work of pupils with toponyms, is given.
References
- Антрушина Г. Б., Афанасьева О. В., Морозова Н. Н. Лексикология английского языка: учеб. пособие для вузов. 3-е изд., стер. М.: Дрофа, 2001. 288 с.
- Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным языкам. М.: Аркти; Глосса, 2000. 165 с.
- Мурзаев Э. М. География в названиях. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Наука, 1982. 176 с.
- Никонов В. А. Введение в топонимику. М.: Наука, 1965. 177 с.
- Примерные программы по учебным предметам. Иностранный язык. 5-9 классы. 2-е изд. М.: Просвещение, 2010. 144 с.
- Сафонова В. В. Изучение языков международного общения в контексте диалога культур и цивилизаций. Воронеж: Истоки, 1996. 238 с.
- Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 2005. 239 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2016.
Keywords
- топоним
- страноведческая компетенция
- социокультурная компетенция
- учебный проект
- самостоятельная работа
- toponym
- cross-cultural competence
- socio-cultural competence
- educational project
- independent work
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC