THE RUSSIAN FOLK EPIC IN PRIMARY SCHOOL
Abstract
In the article the methodological foundations, identifying the peculiarities of the Russian folk epic interpretation, are revealed. The authors propose the analysis algorithms of fairy tales and bylinas and the plan of constructing the statement about the hero. The expansion of the genre and thematic composition of the works of folklore recommended for the study in primary school and the variety of methodological techniques of the study of folklore make the problem of folklore teaching one of higher-priority in the methods of literary reading.
References
- Грахова С. И., Скворцова Л. В. Образ одаренной личности в русской народной волшебной сказке // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 4 (34): в 3-х ч. Ч. I. C. 65-67.
- Карпов И. П. Литературно-художественное произведение (Методика анализа) // Открытый урок по литературе (планы, конспекты, материалы): пособие для учителей. М.: Московский Лицей, 1998. С. 328-333.
- Никитченков А. Ю. Теория и практика преподавания фольклора в начальной школе. М.: МПГУ, 2011. 188 с.
- Русская народная словесность / авт.-сост. Н. Н. Костатян. М.: Просвещение, 1994. 256 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2016.
Keywords
- литературное чтение
- анализ произведения
- алгоритм анализа
- народный эпос
- сказки
- былины
- образ-персонаж
- literary reading
- analysis of the work
- analysis algorithm
- folk epic
- fairy tales
- bylinas (Russian epics)
- image-character
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC