COLOR DENOTATION IN THE ENGLISH LANGUAGE PUBLIC SERVICE ADVERTISEMENT
Abstract
The article examines the specificity of presentation of a verbal message in the English language public service advertisement with the help of color signs - coloratives. Color signs are considered as one of the most important components of creolized texts. A number of functions, exercised by color, is highlighted, frequently used color signs in public service advertisement are revealed, their semantics is considered. The color in a creolized text, having its own semantics and functions, takes part in doing a communicative task with a semiotic unit.
References
- Анисимова Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов). М.: Издательский центр «Академия», 2003. 128 с.
- Доронина М. А. Социальная реклама как феномен культурной коммуникации: автореф. дисс. … к. соц. н. М., 2007. 28 с.
- Кафтанджиев Х. Гармония в рекламной коммуникации. М.: Эксмо, 2005. 366 с.
- Козлова Н. Н. Цветовая картина мира в языке // Ученые записки ЗабГГПУ. Сер. Филология, история, востоковедение. Чита, 2010. № 3. С. 82-88.
- Чигаев Д. П. Способы креолизации современного рекламного текста: автореф. дисс. … к. филол. н. М., 2010. 24 с.
- Шуванов В. И. Психология рекламы. Ростов н/Д: Феникс, 2005. 315 с.
- Яньшин П. В. Цвет как фактор психической регуляции [Электронный ресурс] // Московский психологический журнал. № 2. URL: http://magazine.mospsy.ru/nomer2/color01.shtml (дата обращения: 25.12.2015).
- British and World English Dictionary [Электронный ресурс]. URL: http://www.oxforddictionaries.com/ (дата обращения: 22.12.2015).
- Longman Dictionary of English Language and Culture. Longman Group UK Limited, 1992.
- Macmillan Dictionary and Thesaurus [Электронный ресурс]. URL: http://www.macmillandictionary.com/ (дата обращения: 22.12.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 1, 2016.
Keywords
- социальная реклама
- креолизация
- невербальные знаки
- колоративы
- семиотика
- public service advertisement
- creolization
- non-verbal signs
- coloratives
- semiotics
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC