PECULIARITIES OF THE REALIZATION OF SPEECH STRATEGIES AND TACTICS IN THE SOCIAL NETWORKS OF PERSON-ORIENTED COMMUNICATION
Abstract
The article is devoted to the issue of the realization of speech strategies and tactics in social networks of person-oriented communication. The paper is prepared on the basis of practical material, selected from the following social networks: Facebook, VKontakte and Odnoklassniki. The work presents the author’s classification of such speech strategies as: axiological strategy, linguo-creative strategy, emotional-expressive strategy, correctional-expert and separative.
References
- Алефиренко Н. Ф. Ценностно-смысловая природа языкового знания // Языковая личность: проблемы когниции и коммуникации: сб. науч. тр. Волгоград, 2001. С. 3-11.
- Боковец Е. Пользователь социальной сети «Вконтакте» [Электронный ресурс]. URL: https://vk.com/id22773486 (дата обращения: 29.12.2015).
- Варданян Т. Пользователь социальной сети «Вконтакте» [Электронный ресурс]. URL: https://vk.com/tatevik4954 (дата обращения: 27.12.2015).
- Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. М.: Издательство ЛКИ, 2003. 288 с.
- Либеранская Л. Пользователь социальной сети «Одноклассники» [Электронный ресурс]. URL: http://www.ok.ru/profile/111379226320/pphotos/813617563856 (дата обращения: 27.12.2015).
- Лытаева Е. Пользователь социальной сети «Вконтакте» [Электронный ресурс]. URL: https://vk.com/goptsar (дата обращения: 29.12.2015).
- Никонов А. Пользователь социальной сети «Facebook» [Электронный ресурс]. URL: https://www.facebook.com/ people/Andrey-Nikonov/100003421269034 (дата обращения: 27.12.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 1, 2016.
Keywords
- социальные сети
- речевые стратегии
- речевые тактики
- личностно ориентированное общение
- интернет-коммуниканты
- интернет-коммуникация
- social networks
- speech strategies
- speech tactics
- person-oriented communication
- Internet communicants
- Internet communication
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC