• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

THE CHOICE OF METHOD OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE IN A NON-LINGUISTIC INSTITUTION OF HIGHER EDUCATION

Abstract

The article reviews the main methods of teaching a foreign speech, analyzes the possibilities of their use in a non-linguistic institution of higher education. The paper highlights the main linguodidactic features of the leading methods of foreign languages teaching. Particular attention is paid to the peculiarities and methodical difficulties of application of the communicative teaching method, which is now considered to be the most promising one.

References

  1. Китайгородская Г. А. Интенсивное обучение иностранному языку. М.: Высшая школа, 2009. 227 с.
  2. Пассов Е. И. Концепция коммуникативного иноязычного образования: (теория и ее реализация). СПб.: Златоуст, 2007. 200 с.
  3. Пустовойтов Ю. Л. К вопросу о критериях качества подготовки студентов вузов к профессиональной и деловой кросс-культурной коммуникации // Психология, социология и педагогика. 2015. № 6 (45). С. 52-59.
  4. Рыбакова Н. А. К вопросу об оптимизации коммуникативной языковой подготовки учащихся высшей школы // Альманах современной науки и образования. Тамбов: Грамота, 2015. № 6 (96). С. 135-139.
  5. Флеров О. В. Грамматический материал при раннем обучении английскому языку // Litera. 2014. № 4. С. 98-118.

Author information

Ekaterina Sergeevna Pologikh

Moscow Witte University

Oleg Vladislavovich Flerov

Moscow Witte University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • натуральный метод
  • грамматико-переводной метод
  • прямой метод
  • аудиолингвальный метод
  • коммуникативный метод
  • авторская методика
  • natural method
  • grammar-translation method
  • direct method
  • aural-oral method
  • communicative method
  • author's methodology

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)