• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

BASIC CYCLIZATION PRINCIPLES OF THE ENGLISH NOVEL OF THE SECOND HALF OF THE XX CENTURY

Abstract

The article examines the basic cyclization principles of the English novel of the period after the Second World War. The author identifies the following ones: integrity of problematics, motive structure, identity of story conflicts, framing, epigraph, intertextuality. Each cycle-formative device is illustrated by the concrete examples from the novelistic cycles of such acknowledged small genre experts as J. Fowles, A. S. Byatt, J. Barnes, et al.

References

  1. Барнс Дж. По ту сторону Ла-Манша. М.: АСТ, 2005. 222 с.
  2. Гин М. М. О своеобразии русского реализма Некрасова. Петрозаводск: Карельское кн. изд-во, 1966. 288 c.
  3. Конькова М. Н. Поэтика жанра рассказа в творчестве Байетт: автореф. дисс. … к. филол. н. Екатеринбург, 2010. 20 с.
  4. Ландор М. Большая проза - из малой (об одном становящемся жанре в ХХ веке) // Вопросы литературы. М., 1982. № 8. С. 75-80.

Author information

Ol'ga Vladimirovna Lebedeva

Yaroslav-the-Wise Novgorod State University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • цикл
  • циклизация
  • поэтика
  • новелла
  • циклообразующий принцип
  • cycle
  • cyclization
  • poetics
  • novel
  • cycle-formative principle

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)