STUDENTS’ ENGLISH CLUB AS AN INNOVATIVE STRUCTURE IN THE SYSTEM OF ADDITIONAL LINGUISTIC EDUCATION
Abstract
The article aims to examine one of the possible organizational forms of the additional linguistic education - students’ English club ”Place of meeting - English”. The innovativeness of this structure involves the fact that the improvement, deepening and broadening the knowledge of English is carried out in the active communicative-speech activity in the atmosphere of confidence, ease and friendliness which creates motivation background for boundless communication regardless of the club members’ level of English.
References
- Бударина Т. А. Методика обучения интервьюированию на иностранном языке студентов-журналистов (Английский язык, модульный подход): дисс. … к. пед. н. Тамбов, 2003. 194 с.
- Гутарева Н. Ю., Виноградов Н. В. Истоки глобализации английского языка в современном мире // Молодой ученый. 2015. № 10 (90). С. 1476-1478.
- Ковзиридзе М. А. Формирование профессиональной мотивации студенческой молодежи: социально-технологический аспект: автореф. дисс. … к. соц. н. М., 2011. 217 c.
- Мальцева Е. В. Развитие аудиовизуальной культуры студенческой молодежи в условиях клубного объединения: дисс. … к. пед. н. Челябинск, 2013.
- Махмутов М. И. К вопросу об интеллектуальном потенциале россиян // Novitas. Новые научные концепции, идеи, гипотезы. 1999. Вып. 5. С. 4-14.
- Шарапов Н. П., Шкудунова Ю. В. Влияние внешних факторов на студенчество как на социокультурную общность // Наука и общество: проблемы современных исследований: сб. науч. ст.: в 2-х ч. / под ред. А. Э. Еремеева. Омск: Изд-во НОУ ВПО «ОмГА», 2011. Ч. 1. С. 286-292.
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 1, 2016.
Keywords
- инновационная структура
- английский клуб
- организационная модель
- мотивационный фон
- научно-образовательный сектор
- культурно-организационный сектор
- пресс-центр
- коммуникативная технология
- innovative structure
- English club
- organizational model
- motivation background
- scientific and educational sector
- cultural and organizational sector
- press-center
- communicative technology
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC