• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

MUSIC AS A MEANS OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT THE MUSICAL UNIVERSITY

Abstract

The article considers a possibility of using musical compositions in foreign language classes at the musical higher education establishment in order to solve educational, developmental and pedagogical problems. The description of some ways of work with a musical composition aimed at improving communication abilities and developing language skills is given.

References

  1. Веренинова Ж. Б. Песня как методический приём при фонетической отработке английских срединных сонантов // Иностранные языки в школе. 2000. № 5. С. 26-31.
  2. Веренинова Ж. Б. Роль песни при обучении английскому произношению // Иностранные языки в школе. 1998. № 6. С. 65-70.
  3. Леви В. Вопросы психобиологии музыки // Советская музыка. 1966. № 8. С. 13-19.
  4. Лукина Н. Д. Фонетический вводно-коррективный курс английского языка. М.: Высшая школа, 1985. 315 с.
  5. Поляков О. Г. Лингвистические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей // Филологические науки: вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 12 (30). Ч. 1. С. 165-168.
  6. Поляков О. Г. Подготовка студентов-музыкантов к межкультурной коммуникации на занятиях по английскому языку как иностранному // Вестник Тамбовского университета. Сер. Гуманитарные науки. 2001. Вып. 2 (22). С. 73-75.
  7. Поляков О. Г. Проблемы обучения английскому языку студентов-музыкантов и хореографов в профессиональном контексте // Вестник Тамбовского университета. Сер. Гуманитарные науки. 1998. Вып. 3 (11). С. 81-85.
  8. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ потребностей и выбор подхода // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9 (39). Ч. 2. С. 133-137.
  9. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ теорий учения // Филологические науки: вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 12 (30). Ч. 2. С. 166-169.
  10. http://www.forefrontpublishers.com/eslmusic/category/lesson-activities/ (дата обращения: 08.01.2016).

Author information

Lyudmila Sergeevna Kryukova

State Musical Pedagogical Institute named after M. M. Ippolitov-Ivanov

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • обучение иностранному языку
  • развитие умений и навыков
  • музыкальное произведение
  • контекст специальности
  • прикладная значимость иностранного языка
  • teaching foreign language
  • development of abilities and skills
  • musical composition
  • speciality context
  • applied significance of foreign language

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)