• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

COMPETENCE-BASED MODEL FOR TRAINING THE RUSSIAN LANGUAGE TEACHER

Abstract

The article reveals the content of a competence-based model for training the Russian language teacher by the material of mastering the features of essays based on the original text. The author pays particular attention to the analysis of the theoretical foundations of the notions of competence, competency and practical tasks, which provide the overall competence-based approach in training the Russian language teachers at the higher education establishment.

References

  1. Линецкая Л. М. Место самостоятельной работы в формировании методических компетенций у студентов-филологов // Русский язык: история и современное функционирование: сб. научных трудов. Стерлитамак: Стерлитамакский филиал БашГУ, 2014. С. 137-149.
  2. Сокольницкая Т. Н. К вопросу о методической компетентности учителя русского языка. // Человек и образование. Академический вестник Института педагогического образования и образования взрослых РАО. 2012. № 2 (31). С. 162-165.
  3. Хуторской А. В. Ключевые компетенции: технология конструирования // Народное образование. 2003. № 5. С. 55-61.

Author information

Larisa Markovna Linetskaya

Bashkir State University (Branch) in Sterlitamak

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • компетентностный подход
  • подготовка учителя русского языка
  • компетенция
  • компетентность
  • профессионально-значимые знания
  • методические умения
  • competence-based approach
  • training the Russian language teacher
  • competence
  • competency
  • professionally-relevant knowledge
  • methodological skills

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)