• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

SOME PECULIARITIES OF TEACHING AND STUDYING THE RUSSIAN LANGUAGE AS A FOREIGN ONE AT THE PRESENT STAGE

Abstract

The article is devoted to the consideration of some peculiarities of teaching and studying the Russian language as a foreign one at the present stage. The data about its relevance are given; the necessity of the special training of the teachers of this academic discipline is highlighted. Special attention is paid to the change of the contingent of people studying the Russian language as a foreign one.

References

  1. Выготский Л. С. К вопросу о многоязычии в детском возрасте // Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6-ти т. М.: Педагогика, 1983. Т. 3. Умственное развитие детей в процессе обучения. С. 329-337.
  2. Одинцова М. П. Пределы современного синтаксиса [Электронный ресурс] // Филологический ежегодник / Омск. гос. ун-т. Омск, 1999. Вып. 2. URL: http://www.univer.omsk.su/trudy/fil_ezh/n2/odincova.html (дата обращения: 14.02.2016).
  3. Русский язык как иностранный [Электронный ресурс]. URL: http://zemljaki.mybb.ru/viewtopic.php?id=521&p=5 (дата обращения: 10.02.2016).

Author information

Marina Eduardovna Paretskaya

Southern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • методика преподавания
  • преподаватель
  • функционально-коммуникативный синтаксис
  • диктум
  • модус
  • предоставление образовательных услуг
  • the Russian language as a foreign one
  • methodology of teaching
  • teacher
  • functional and communicative syntax
  • dictum
  • modus
  • providing educational services

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)