• Original research article
  • May 1, 2016
  • Open access

MANIFESTATION OF NATIONAL ORIGINALITY IN THE WORKS OF THE KARACHAY-CHERKESS REPUBLIC’S BILINGUAL WRITERS

Abstract

The article examines the issues of preserving the original colour and national mentality in the creative work of the Karachay-Cherkess Republic’s bilingual writers. The author describes the peculiarities of literary creation of the Republic’s bilingual writers, focuses on their national originality and justifies the necessity to study their works as a means to form the moral and esthetical and ethical norms of behaviour.

References

  1. Батчаев М. Быть человеком: повести, рассказы, новеллы. М., 1987. 253 с.
  2. Бекизова Л. А. Литература в потоке времени. Черкесск, 2008. 414 с.
  3. Гогоберидзе Г. М., Гогоберидзе У. М. К проблеме христианско-исламского диалога как средства восприятия инонациональной культуры // Проблемы преподавания филологических дисциплин в вузе и начальной школе в условиях двуязычия КЧР. Карачаевск, 1998. С. 12-14.
  4. Дьячков М. В. Об эффективном двуязычии и соотношении русского и национальных языков // Русский язык в СССР. 1991. № 3. С. 120-123.
  5. Костина А. В. Национальная культура как культура диалога. М., 2012. 369 с.
  6. Сагитова Л. В. Региональная идентичность: социальные детерминанты и конструктивистская деятельность. М., 2009. 237 с.
  7. Чанкаева Л. Р. Русскоязычная поэзия Ю. Созарукова: сохранение национального колорита // Традиции, обычаи и нравы народов России. СПб., 2010. Т. 2. С. 384-388.

Author information

Irina Alekseevna Rezunova

Karachay-Cherkess Institute for Advanced Training of Educators

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2016.

Keywords

  • языковая ситуация
  • билингвизм
  • двуязычный писатель
  • национальное мышление
  • самобытность
  • художественный мир
  • linguistic situation
  • bilingualism
  • bilingual writer
  • national mentality
  • originality
  • artistic world

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)