• Original research article
  • June 1, 2016
  • Open access

VALUE AND GENDER PECULIARITIES OF ADVERTISING TEXTS OF MODERN ADVERTISING COMPANIES (BY THE MATERIALS OF THE RUSSIAN, FRENCH AND ENGLISH LANGUAGES)

Abstract

The article deals with the language of advertising. Advertising can be regarded as a specific form of propaganda - a system of activity aimed at the formation of opinions, ideas, values, influencing the social behavior of people. In other words, advertising promotes a certain way of life. The result of such influence may be the change of consumers’ value picture of the world, in connection with which it is evident that it is necessary to study advertising practices in terms of values ​​promoted by them.

References

  1. Аниськина Н. В. Апелляция к ценностям здорового образа жизни в рекламе алкогольной продукции // Modern linguistic systems as instruments of the reality transformation. London: IASHE, 2014. Р. 15-17.
  2. Аниськина Н. В. Концепт «успех» в рекламе // Язык и культура. Новосибирск: Наука, 2014. С. 158-162.
  3. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структура. М.: Республика; Культурная революция, 2015. 269 с.
  4. Ежова Е. Н. «Честным быть выгодно»: трансформация ценностей российского общества в медийно-рекламном дискурсе // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2013. № 1 (34). С. 161-162.
  5. Ильин В. И. Поведение потребителей. СПб: Питер, 2015. 224 с.
  6. Ильинова Е. Ю. Рекламный дискурс: ценности, образы, ассоциации // Рекламный дискурс и рекламный текст: коллективная монография / науч. ред. Т. Н. Колокольцева. М.: Флинта; Наука, 2011. С. 38-59.
  7. Левинсон А. Женщина как цель и как средство в отечественной рекламе // Женщина и визуальные знаки / под ред. А. Альчук. М.: Идея-Пресс, 2015. С. 58-59.
  8. Тертычный А. А. На грани истины и лжи // Реклама: культурный контекст. М.: РИП-холдинг, 2014. С. 94-109.
  9. Юрчак А. По следам женского образа // Женщина и визуальные знаки / под ред. А. Альчук. М.: Идея-Пресс, 2015. С. 65-77.
  10. Cosmopolitan. 2015. № 3.
  11. Cosmopolitan. 2015. № 8.
  12. Elle. 2015. № 6.
  13. Maxim. 2014. № 4.
  14. Men’s Health. 2015. № 2.
  15. Men’s Health. 2015. № 8.

Author information

Elena Konstantinovna Kuz'mina

Kazan Federal University

Nataliya Sergeevna Andrianova

Kazan Federal University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2016.

Keywords

  • реклама
  • гендер
  • ценности
  • рекламная кампания
  • женственность
  • мужественность
  • advertising
  • gender
  • values
  • advertising company
  • femininity
  • masculinity

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)