• Original research article
  • June 1, 2016
  • Open access

DIDACTIC CONDITIONS AS AN IMPORTANT FACTOR OF THE FORMATION OF STRATEGIES OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK

Abstract

The article considers the issues of efficiency improvement of an independent work in the light of ideas of continuing education due to the introduction of the strategies of students’ independent work into the educational content. The didactic conditions of the formation of independent work strategies in the process of a foreign language training among students are specified.

References

  1. Выготский Л. С. Педагогическая психология. М.: АСТ, 2005. 672 с.
  2. Гальперин П. Я. Лекции по психологии. М.: Высшая школа, 2002. 399 с.
  3. Госпрограмма развития образования 2013-2020 от 13.05.13. [Электронный ресурс]: URL: http://минобрнауки.рф/ %D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/3409 (дата обращения: 30.10.15).
  4. Кулюткин Ю. Н. Личностные факторы развития познавательной активности учащихся в процессе обучения // Вопросы психологии. 1984. № 5. С. 42-44.
  5. Кулюткин Ю. Н. Психология обучения взрослых. М.: Просвещение, 1985. 128 с.
  6. Кулюткин Ю. Н. Рефлексивная регуляция мышления // Деятельность и психические процессы. М.: Изд-во НИИ ПГ АПН, 1977. С. 131-140.
  7. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. СПб.: Питер, 2000. 720 с.
  8. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. М.: Издательство «Педагогика», 1973. 424 с.
  9. Талызина Н. Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся. М.: Знание, 1983. 96 с.

Author information

Larisa Vasil'evna Tsyganova

Togliatti State University

Konstantin Aleksandrovich Sidorkin

Togliatti State University

Natal'ya Vladimirovna Sidorkina

Togliatti State University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2016.

Keywords

  • непрерывное образование
  • повышение эффективности самостоятельной работы
  • стратегии самостоятельной работы
  • дидактические условия
  • continuing education
  • efficiency improvement of an independent work
  • strategies of an independent work
  • didactic conditions

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)