LINGUO-DIDACTIC ASPECT OF TEACHING EXPRESSIVE READING IN THE FOREIGN AUDIENCE
Abstract
The article examines expressive reading as an important component while teaching Russian as a foreign language, as an efficient means to control the text content understanding, providing wide possibilities to raise the students’ speech culture, promoting the conscious language acquisition. The authors introduce the multi- task system to form the expressive reading skills.
References
- Горбушина Л. А. Выразительное чтение и рассказывание. М.: Просвещение, 1975. 144 с.
- Маерова К. В. Выразительное чтение. М.: Изд-во РУДН, 2003. 145 с.
- Никольская С. Т., Майорова А. В., Осокин В. В. Выразительное чтение: учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / под ред. Н. М. Шанского. Л.: Просвещение, 1990. 208 с.
- Рыбникова М. А. Избранные труды. М.: Педагогика, 1985. 248 с.
- Сафарян Р. Д. Выразительное чтение в преподавании русской словесности иноязычным учащимся на продвинутом этапе // Русский язык: исторические судьбы и современность: труды и материалы IV Международного конгресса исследователей русского языка / составители М. Л. Ремнева, А. А. Поликарпов. М.: Изд-во Моск. ун-та, 2010. С. 625-626.
- Стоева Т. М. Обучение выразительному чтению в языковом вузе // Русский язык за рубежом. 1975. № 5. С. 80-82.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2016.
Keywords
- русский язык как иностранный
- коммуникативно-речевая компетенция
- устная речь
- выразительное чтение
- речевая культура
- Russian as a foreign language
- communicative competence
- oral speech
- expressive reading
- speech culture
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC