THE USE OF TECHNOLOGY OF BLENDED LEARNING OF A FOREIGN LANGUAGE ON THE BASIS OF FOLKLORE MATERIAL
Abstract
The article examines the possibility of the use of foreign language folklore with the application of the technology of blended learning. A new technology allows a pupil to acquire a complex of lexical and grammatical constructions in a certain topic, to proceed to conscious and targeted comprehension of information, its interpretation that contributes to the development of monological speech.
References
- Бондаренко Э. О. Праздники христианской Руси: Русский народный православный календарь. Калининград: Кн. изд-во, 1993. 416 с.
- Волков Б. С. Психология подростка: учебное пособие. М.: Академический проект; Гаудеамус, 2005. 208 с.
- Интегрированный урок как средство межпредметного взаимодействия [Электронный ресурс]. URL: http://nsportal. ru/vuz/pedagogicheskie-nauki/library/2012/09/25/integrirovannyy-urok-kak-sredstvo-mezhpredmetnogo (дата обращения: 07.04.2016).
- Кулагина И. Ю. Психология детей младшего школьного возраста: учебник и практикум для академического бакалавриата. М.: Издательство «Юрайт», 2015. 291 с.
- Пинягин Ю. Н., Градонь В. Г. Практический курс перевода. Великобритания: страна, люди, традиции: практ. пособие / сост. Перм. ун-т. Пермь, 2007. 64 с.
- Пономарев Я. А. Психология творения. Избранные психологические труды. Воронеж: МПСИ - НПО «МОДЭК», 1999. 480 с.
- Хэллоуин. Легенда о Джеке фонаре [Электронный ресурс]. URL: http://www.turinfo.ru/articles/traditcii/hellouin-lyegyenda-o-dzhyekye-fonarye (дата обращения: 07.04.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2016.
Keywords
- технология смешанного обучения
- цифровое поколение
- интегрированный урок
- technology of blended learning
- digital generation
- integrated lesson
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC