• Original research article
  • June 1, 2016
  • Open access

VALUE ORIENTATIONS IN THE SELECTION OF THE TEXT MATERIAL FOR TEACHING ENGLISH TO JUNIOR SCHOOLCHILDREN

Abstract

In this article the author carries out the comparative analysis of the three languages: Kabardian-Circassian, Russian and English. The paper also proposes the selection of texts, introduces a new term “academic threelingualism”. A threelingual version of the text, adapted for junior schoolchildren, is given. The relevance is dictated by the insufficient development of the methodology of teaching English at an early stage, taking into account the national cultural values.

References

  1. Барышников Н. В. Этнолингводидактика и русский язык // Мир на Северном Кавказе через языки, образование, культуру. Пятигорск: Изд-во ПГЛУ, 1998. С. 3-4.
  2. Вартанов А. В. Принцип кросскультурности в обучении иноязычной коммуникативной компетенции студентов-лингвистов // Теория и практика обучения иностранным языкам и культурам в контексте реалий Болонского процесса (Лемпертовские чтения-XIII): сборник статей по материалам Международного научного-методического симпозиума. Пятигорск: ПГЛУ, 2011. С. 69-72.
  3. Гладун В., Святогор Л. Формальное определение ситуации для семантического анализа текстов естественного языка // Problems of Computer Intellectualization. 2011. № 1. С. 10-20.
  4. Комиссаров В. Н. Перевод, как лингвистическая проблема // Проблемы переводческой интерпретации текста в трудах российских лингвистов конца ХХ - начала ХХ веков. Ереван: Лингва, 2009. С. 17-18.
  5. Масалкова Э. В. Дидактика языков и культур: актуальные проблемы и их инновационные решения // Сборник статей по материалам Международного научно-методического симпозиума. Лемпертовские чтения XIV. Пятигорск: ПГЛУ, 2012. С. 204-207.
  6. Шортанов А. Нартский эпос адыгов (Адыгский героический эпос). Нальчик: Эльбрус, 1969. 165 с.

Author information

Zalina Alievna Tembotova

Pyatigorsk State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2016.

Keywords

  • ценностные ориентиры
  • трилингвальный
  • учебное трехъязычие
  • аксиологический подход
  • иноязычная коммуникативная компетенция
  • апперцептивный элемент
  • value orientations
  • threelingual
  • academic threelingualism
  • axiological approach
  • foreign language communicative competence
  • apperceptive element

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)