• Original research article
  • July 1, 2016
  • Open access

SPECIFICITY OF TEACHING EDUCATIONAL-RESEARCH ACTIVITY AT SCHOOL

Abstract

The article deals with the specificity of teaching educational-research activity as the main task of the modern system of education is the creation of individual educational trajectories through the involvement of pupils in educational-research and project activities in the classroom and in extracurricular environment. The purpose of the paper is to analyze the main problems faced by school teachers, pupils and scientific consultants in research process, describe the steps, objectives and tasks of educational-research work.

References

  1. Букреева И. А., Евченко Н. А. Учебно-исследовательская деятельность школьников как один из методов формирования ключевых компетенций // Молодой ученый. 2012. № 8. С. 309-312.
  2. Малетина О. А. Учебно-исследовательская деятельность как средство развития учеников средней школы // Современные проблемы лингвистики и лингводидактики: концепции и перспективы: материалы четвертой Междунар. заоч. науч.-метод. конф. (30 апреля 2014 г.). Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2014. С. 157-161.
  3. Федеральные государственные стандарты общего образования [Электронный ресурс]. URL: http://минобрнауки.рф/ документы/543 (дата обращения: 13.04.2016).

Author information

Oksana Andreevna Maletina

Volgograd State University

Valentina Aleksandrovna Tsybaneva

Volgograd State Academy of Postgraduate Education

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2016.

Keywords

  • учебно-исследовательская деятельность
  • проектная деятельность
  • мотивация
  • федеральный государственный образовательный стандарт
  • научное общество
  • одаренные школьники
  • исследовательская деятельность
  • educational-research activity
  • project activity
  • motivation
  • federal state educational standard
  • scientific society
  • gifted schoolchildren
  • research activity

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)