LANGUAGE EDUCATION IN THE CONDITIONS OF GLOBALIZATION
Abstract
The article deals with the specificity of teaching a foreign language in accordance with new educational standards. In this connection, the necessity of the level organization of the classroom and extracurricular work of students in the conditions of the competence-based approach is grounded. The authors propose a system of tasks in a foreign language developed within the framework of the considered approach.
References
- Бухарина Г. П. Реализация компетентностного подхода в организации самостоятельной работы студентов (СРС). [Электронный ресурс]. URL: http://www.myshared.ru/slide/230002/ (дата обращения: 31.05.2016).
- Ефремова Н. Ф. Тестовый контроль качества учебных достижений в образовании: дисс. … д. пед. н. Ростов-на-Дону, 2003. 458 с.
- Куприна О. Г. Организация самостоятельной работы студентов в вузе при изучении иностранных языков // Высшее образование сегодня. 2011. № 5. С. 78-80.
- Непомнящая С., Хохлова Т., Абалихина Е. Компьютерное тестирование: плюсы и минусы (к вопросу о методике использования в учебном процессе) // Alma mater. 2006. № 6. С. 9-14.
- Тюрникова Г., Филатова О., Прошкина И., Ильина Ю., Семенова Е. Организация самостоятельной работы студентов - условие реализации компетентностного подхода // Высшее образование в России. 2008. № 10. С. 93-97.
- ФГОС ВПО по направлениям бакалавриата [Электронный ресурс]. URL: http://fgosvo.ru/fgosvpo/7/6/1 (дата обращения: 31.05.2016).
- Bartram D., Hambleton R. K. Computer-based testing and the Internet: issues and advances. UK, Chichester, West Sussex, 2006. 272 p.
- Parshall C. G., Spray J. A., Kalohn J. C., Davey T. C. Practical considerations in computer-based testing. N. Y., 2002. 232 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: August 1, 2016.
Keywords
- языковое образование
- иностранный язык
- глобализация
- компетентностный подход
- уровневый подход к проектированию заданий
- language education
- foreign language
- globalization
- competence-based approach
- level approach to tasks development
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC