• Original research article
  • August 1, 2016
  • Open access

THE ROLE OF ELECTRONIC TEACHING AS AN INTEGRAL PART OF BLENDED LEARNING OF A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER SCHOOL

Abstract

The article examines the topicality of eLearning as an integral part of blended teaching of a foreign language in a non-linguistic higher school. The author pays attention to the usage of electronic educational solution Rosetta Stone® Advantage . The application of electronic programs in educational process contributes to the optimization of a lecturer’s work, free and independent students’ access to learning materials and building their own learning curve.

References

  1. Васьбиева Д. Г. Мобильность в обучении: смартфонное сопровождение информационно-образовательной иноязычной среды // Повышение академической мобильности преподавателей и студентов в рамках сотрудничества РЭУ им. Г. В. Плеханова с международной образовательной корпорацией «PEARSON»: сб. науч. трудов Международной научно-практической конференции. М., 2016. С. 44-49.
  2. Велединская С. Б., Дорофеева М. Ю. Смешанное обучение: секреты эффективности // Высшее образование сегодня. 2014. № 8. С. 8-13.
  3. Климова И. И. Смешанное обучение как одна из наиболее эффективных форм образовательной системы // Повышение академической мобильности преподавателей и студентов в рамках сотрудничества РЭУ им. Г. В. Плеханова с международной образовательной корпорацией «PEARSON»: сб. науч. трудов Международной научно-практической конференции. М., 2016. С. 110-115.
  4. Маханькова Н. В., Мокрушина Л. В. Мультимедийная презентация в иноязычном образовании: учеб. пособие / под ред. Т. И. Зелениной. Ижевск: Изд-во «Удмуртский университет», 2012. 125 с.
  5. Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс]: Федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ. URL: http://rg.ru/gazeta/rg/2012/12/31.html (дата обращения: 22.05.2016).
  6. Фандей В. А. Теоретико-прагматические основы использования формы смешанного обучения иностранному (английскому) языку в языковом вузе [Электронный ресурс]: автореф. дисс … к. пед. н. URL: http://www.dissercat.com/ content/teoretiko-pragmaticheskie-osnovy-ispolzovaniya-formy-smeshannogo-obucheniya-inostrannomu-ang#ixzz49OqqIuuk (дата обращения: 22.05.2016).
  7. Bonk C., Graham C. Handbook of blended Learning: Global Perspectives, Local Designs. San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing, 2005. 624 p.
  8. Valiathan P. Blended Learning Models [Электронный ресурс]. URL: http://www.purnima-valiathan.com/wp-content/uploads/ 2015/09/Blended-Learning-Models-2002-ASTD.pdf (дата обращения: 22.05.2016).
  9. Vasbieva D. G., Klimova I. I. Transformational Potential of Blended Learning to Personalize Foreign Language Teaching in a Non-Linguistic Higher School // XLinguae. 2015. Vol. 8. № 1. P. 2-10.

Author information

Irina Iosifovna Klimova

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2016.

Keywords

  • электронное обучение
  • смешанное обучение
  • самостоятельная работа
  • иноязычная образовательная среда
  • информационно-коммуникационные технологии
  • электронная образовательная платформа
  • e-learning
  • blended learning
  • self-guided work
  • foreign educational environment
  • information-communication technologies
  • electronic educational platform

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)