• Original research article
  • September 1, 2016
  • Open access

MULTI-MEDIA STRUCTURES OF THE MODERN RUSSIAN AND FOREIGN MEDIA-DISCOURSE

Abstract

The study aims to describe multi-mediality as a key characteristic of the modern media-discourse. The paper provides the motives on which the multi-mediality extends beyond the category of virtual media technical characteristics and becomes an integral part of media-culture of the XXI century human, a key element of human consciousness. The analysis of Russian, Anglo-American and French media allowed identifying the basic models to develop media-discourse considering the multi-media potentials of media space. The author concludes on the prospects for virtual media to use multi-media structures regardless of time, space and without semantic and linguistic barriers.

References

  1. Гуслякова А. В. Теоретические основы моделирования медиадискурса: монография. М.: Изд-во РУДН, 2014. 182 с.
  2. Зарубежная и российская журналистика. Трансформация картины мира и ее содержания: коллективная монография / науч. ред. А. А. Стриженко. Барнаул, 2009. 300 с.
  3. Интернет-СМИ: теория и практика: учеб. пособие для студентов вузов / под ред. М. М. Лукиной. М.: Аспект Пресс, 2011. 346 с.
  4. Кожемякин Е. А. «Новые медиа» как предмет дискурс-анализа / под ред. А. П. Короченского, М. Ю. Казак; БелГУ // Журналистика и медиаобразование - 2010: сб. тр. IV междунар. науч.-практ. конф. (Белгород, 22-24 сентября 2010 г.). Белгород, 2010. С. 362-367.
  5. Рыжков М. С. Речевые стратегии участников синхронного интернет-дискурса: на материале русско- и англоязычных чатов: дисс. … к. филол. н. Елец, 2010. 273 с.

Author information

Alla Viktorovna Guslyakova

Moscow State Pedagogical University; Peoples’ Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2016.

Keywords

  • мультимедийность
  • медиадискурс
  • адресат
  • адресант
  • медиакультура
  • комментарий
  • медиасообщение
  • multi-mediality
  • media-discourse
  • addressee
  • addresser
  • media-culture
  • commentary
  • media-message

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)