EFFICIENT AND EDUCATIONAL TYPES AND FORMS OF STUDENTS’ KNOWLEDGE CONTROL
Abstract
The article substantiates the educational efficiency of various types and forms of students’ knowledge control. The authors propose activity forms of control of the specialists’ qualification level in the process of training a future profession - the reproductive, analytical and creative ones. As the practice has shown, they meet the needs of the formation of the highest category specialists to the greatest extent, as they transfer the aspect of teaching on the educational students’ training.
References
- Демидова М. В. Тестовые задания: что и как мы проверяем // Народное образование. 2007. № 2. С. 194-203.
- Дёрина В. И. Тест как одно из средств контроля обученности иностранному языку [Электронный ресурс]: методические рекомендации. URL: https://infourok.ru/test-kak-odno-iz-sredstv-kontrolya-obuchennosti-inostrannomu-yaziku-1125749.html (дата обращения: 25.08.2016).
- Егорова Л. Н. Модель дифференцированного контроля знаний учащихся // Инновационные проекты и программы в образовании. 2011. № 1. С. 45-48.
- Ильина Т. А. Педагогика. Курс лекций: учебное пособие для студентов педагогических институтов. М.: Просвещение, 1984. 494 с.
- Наумова Т. А., Сердобинцева Е. А. Современные измерения литературных компетенций школьников: базовый и национально-региональный компонент [Электронный ресурс] // Успехи современного естествознания. 2010. № 12. С. 40-41. URL: http://natural-sciences.ru/ru/article/view?id=15423 (дата обращения: 30.08.2016).
- Педагогика и психология высшей школы: учебное пособие / отв. ред. М. В. Булановой-Топорковой. Ростов н/Д.: Феникс, 2002. 544 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2016.
Keywords
- образование
- студент
- учитель-словесник
- формы и виды педагогического контроля
- тестовые задания
- дифференцированный контроль
- education
- student
- teacher-philologist
- forms and types of pedagogical control
- test tasks
- differential control
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC