• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

FROM THE EXPERIENCE OF TEACHING RUSSIAN AT THE AMERICAN UNIVERSITY

Abstract

The article is devoted to the experience of teaching foreign languages, in particular, Russian, at the American university. It focuses on the differences in the organization of work in language groups, as well as on methods contributing to the intensification of language acquisition. The examples of using these methods in the classroom are given. It is valuable to get acquainted with the experience of foreign colleagues, modify and use their results in teaching foreign languages ​​in our country.

References

  1. Жуплей И. В. Инновационные педагогические технологии в вузе: проблематика и специфика // Обучение и воспитание: методики и практика 2014/2015 учебного года (ОВ-20): XX Междунар. науч.-практ. конф. Новосибирск, 2015. С. 25-30.
  2. Перевёрткина М. С., Лалым А. С. Обзор современной российской и зарубежной парадигмы иноязычного образования (образовательные парадигмы России, Соединенных Штатов Америки и Финляндии) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 8 (62): в 2-х ч. Ч. 2. С. 198-203.
  3. Штельтер О. Стихи, стишки, стишочки. 100 стихотворений для изучающих русский язык. СПб.: Златоуст, 2014. 164 с.
  4. Щукин А. Н. Современные интенсивные методы и технологии обучения иностранным языкам. М.: Филоматис, 2010. 188 с.
  5. Asher J. J. A language classroom that works for high-speed learning (Original title: Organizing Your Classroom for Successful Second Language Acquisition) [Электронный ресурс]. Los Gatos, CA: Sky Oaks Productions, 2003. URL: http://www.tpr-world.com/mm5/TPRarticles/high-speed-learning.html (дата обращения: 10.07.2016).
  6. Bergmann J. The Flipped Classroom Explained [Электронный ресурс]. URL: http://jonbergmann.com/the-flipped-classroom-explained/ (дата обращения: 25.07.2016).
  7. Curzan A., Damour L. First Day to Final Grade. A Graduate Student’s Guide to Teaching. 3rd ed. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press, 2011. 272 p.
  8. Rosenberg T. In ‘Flipped’ Classrooms, a Method for Mastery [Электронный ресурс] // The New York Times. October 23, 2013. URL: http://mobile.nytimes.com/blogs/opinionator/2013/10/23/in-flipped-classrooms-a-method-for-mastery/ (дата обращения: 25.07.2016).
  9. Simon C. A. Using the Think-Pair-Share Technique [Электронный ресурс]. Strategy Guide. Urbana, IL: NCTE Publishers, 2016. URL: http://www.readwritethink.org/professional-development/strategy-guides/using-think-pair-share-30626.html (дата обращения: 20.07.2016).

Author information

Rossina Aleksandrovna Soyan

Tuvan State University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • преподавание русского языка
  • опыт
  • американский университет
  • интенсивность усвоения языка
  • «перевернутое обучение»
  • метод полного физического реагирования
  • игровой метод
  • метод «Думай-обсуждай-делись»
  • социокультурный компонент
  • teaching the Russian language
  • experience
  • the American university
  • intensity of language acquisition
  • "inverted teaching"
  • method of complete physical reaction
  • game method
  • method "think-discuss-share"
  • sociocultural component

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)