FORMATION OF FOREIGN STUDENTS’ CREATIVE COMPETENCE IN CLASSES ON SPEECH DEVELOPMENT
Abstract
The article substantiates the necessity of foreign students’ creative competence formation; presents the list of skills that are part of this competence; and reveals the basic regulations of methods of teaching speaking with the use of creative techniques and tasks. An example of using a creative technique of “brainstorming” in classes on speech development in the foreign students’ groups of a basic level of proficiency in Russian as a foreign language is given.
References
- Мацхонашвили Н. К. Об эффективности игровых заданий на практических заданиях по иностранным языкам в общей системе профессиональной подготовки бакалавров (из опыта работы со студентами, изучающими русский язык в Академии физического воспитания и спорта Грузии) // Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. 2008. № 6. С. 51-54.
- Хомский Н. Язык и мышление: монография / пер. с англ. Б. Ю. Городецкого. М.: Изд-во Московского ун-та, 1972. 122 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2016.
Keywords
- коммуникативная компетенция
- креативная компетенция
- креативные приемы
- русский язык как иностранный
- мозговой штурм
- communicative competence
- creative competence
- creative techniques
- Russian as foreign language
- brainstorming
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC