• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

FORMATION OF FOREIGN STUDENTS’ CREATIVE COMPETENCE IN CLASSES ON SPEECH DEVELOPMENT

Abstract

The article substantiates the necessity of foreign students’ creative competence formation; presents the list of skills that are part of this competence; and reveals the basic regulations of methods of teaching speaking with the use of creative techniques and tasks. An example of using a creative technique of “brainstorming” in classes on speech development in the foreign students’ groups of a basic level of proficiency in Russian as a foreign language is given.

References

  1. Мацхонашвили Н. К. Об эффективности игровых заданий на практических заданиях по иностранным языкам в общей системе профессиональной подготовки бакалавров (из опыта работы со студентами, изучающими русский язык в Академии физического воспитания и спорта Грузии) // Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. 2008. № 6. С. 51-54.
  2. Хомский Н. Язык и мышление: монография / пер. с англ. Б. Ю. Городецкого. М.: Изд-во Московского ун-та, 1972. 122 с.

Author information

Alina Borisovna Aleshina

Herzen State Pedagogical University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • коммуникативная компетенция
  • креативная компетенция
  • креативные приемы
  • русский язык как иностранный
  • мозговой штурм
  • communicative competence
  • creative competence
  • creative techniques
  • Russian as foreign language
  • brainstorming

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)