• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

ICONIC TEXT (PHOTO) AS THE EDUCATIONAL RESOURCE OF INTERCULTURAL FOREIGN LANGUAGE EDUCATION

Abstract

The article determines and substantiates the notion of a cultural-specific photo as a means of intercultural foreign language education at the present stage in the context of metaculture; and summarizes the methodological potential of cultural-specific photos as an educational resource. The main regulations of the technology of work with cultural-specific photos as well as the achievable results of its application are briefly presented.

References

  1. Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. М.: Прогресс, 1989. 318 с.
  2. Гончарова В. А. Метакультура как гипотетическое пространство межкультурного иноязычного общения: лингводидактический аспект // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 8. Ч. 2. С. 55-57.
  3. Чечет Т. И. Возможности использования фотографий с эмоционально-эстетическим компонентом на занятиях по немецкому языку в техническом университете // Известия Волгоградского государственного технического университета. 2010. № 8. С. 143-146.
  4. Barnes-Karol B. Using Images as Springboards to Teach Cultural Perspectives in Light of the Ideals of the MLA Report // Foreign Language Annals. 2010. № 3. P. 422-445.

Author information

Viktoriya Anatol'evna Goncharova

Moscow City University

Irina Andreevna Cheshko

Moscow City University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • межкультурное иноязычное образование
  • семиотика
  • иконический текст
  • культурно-специфическая фотография
  • метакультура
  • технология
  • intercultural foreign language education
  • semiotics
  • iconic text
  • cultural-specific photo
  • metaculture
  • technology

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)