ICONIC TEXT (PHOTO) AS THE EDUCATIONAL RESOURCE OF INTERCULTURAL FOREIGN LANGUAGE EDUCATION
Abstract
The article determines and substantiates the notion of a cultural-specific photo as a means of intercultural foreign language education at the present stage in the context of metaculture; and summarizes the methodological potential of cultural-specific photos as an educational resource. The main regulations of the technology of work with cultural-specific photos as well as the achievable results of its application are briefly presented.
References
- Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. М.: Прогресс, 1989. 318 с.
- Гончарова В. А. Метакультура как гипотетическое пространство межкультурного иноязычного общения: лингводидактический аспект // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 8. Ч. 2. С. 55-57.
- Чечет Т. И. Возможности использования фотографий с эмоционально-эстетическим компонентом на занятиях по немецкому языку в техническом университете // Известия Волгоградского государственного технического университета. 2010. № 8. С. 143-146.
- Barnes-Karol B. Using Images as Springboards to Teach Cultural Perspectives in Light of the Ideals of the MLA Report // Foreign Language Annals. 2010. № 3. P. 422-445.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2016.
Keywords
- межкультурное иноязычное образование
- семиотика
- иконический текст
- культурно-специфическая фотография
- метакультура
- технология
- intercultural foreign language education
- semiotics
- iconic text
- cultural-specific photo
- metaculture
- technology
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC