• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

INTERACTIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN TEACHING THEORETICAL PHONETICS OF THE ENGLISH LANGUAGE

Abstract

The article examines the progressive forms of learning process organization such as problem lectures, visualization lectures, simulation of a scientific debate, group solution of creative tasks, brainstorming, method of complicating conditions, testing, which are used for lectures and practical classes, and to conduct the intermediate assessment of the subject “Theoretical phonetics of English”. Their implementation in the educational process enhances students' increase of interest in the discipline, improvement of the quality indications of its acquisition.

References

  1. Балыхина Т. М. Словарь терминов и понятий тестологии. М.: Изд-во МГУП, 2000. 160 с.
  2. Ефремова Т. Ф. Современный толковый словарь [Электронный ресурс]. URL: http://dic.academic.ru/dic.nsf/efremova (дата обращения: 15.07.2016).
  3. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) [Электронный ресурс]. URL: http://methodological_terms.academic.ru (дата обращения: 15.07.2016).
  4. Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 45.03.02 Лингвистика (уровень бакалавриата): Приказ Министерства образования и науки РФ от 7 августа 2014 г. № 940 [Электронный ресурс]. URL: http://base.garant.ru/70734844/ (дата обращения: 15.07.2016).
  5. Склярова Н. Г. Основы теории первого иностранного языка. Теоретическая фонетика английского языка: учеб. пособие. Ростов н/Д: Изд-во Юж. фед. ун-та, 2015. 138 с.

Author information

Natal'ya Gennadievna Sklyarova

Southern Federal University, Rostov-on-Don

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • интерактивность
  • интерактивные образовательные технологии
  • компетенция
  • тестирование
  • теоретическая фонетика английского языка
  • interactivity
  • interactive educational technologies
  • competence
  • testing
  • theoretical phonetics of the English language

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)