• Original research article
  • November 1, 2016
  • Open access

COMPETENCE-BASED APPROACH IMPLEMENTATION IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE - THE REPRESENTATION OF NEW LINGUO-DIDACTIC SITUATION

Abstract

The article considers the issues of teaching Russian as a foreign language against the background of modern linguo-didactic situation. The ways of competence-based approach implementation in teaching Russian to foreigners are revealed. The examples of interactive methods that can be used in the Russian language classes for foreign medical students are given.

References

  1. Зимняя И. А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования // Высшее образование. 2003. № 5. С. 34-42.
  2. Иванова И. Ю. Компетентностный подход в становлении профессионально-педагогической деятельности будущего учителя // Педагогические науки. 2006. № 3. С. 121-125.
  3. Мединцева И. П. Компетентностный подход в образовании // Педагогическое мастерство: мат-лы II Междунар. науч. конф. (г. Москва, декабрь 2012 г.). М.: Буки-Веди, 2012. С. 215-217.
  4. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Электронный ресурс]. URL: http://eidos.ru/ journal/2002/0423.htm (дата обращения: 06.09.2016).

Author information

Zinaida Mikhailovna Kim

Ryazan State Medical University named after academician I. P. Pavlov

Galina Viktorovna Korneva

Ryazan State Medical University named after academician I. P. Pavlov

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2016.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • компетентностный подход
  • лингводидактическая ситуация
  • компетенция
  • компетентность
  • интерактивные формы и методы обучения
  • Russian as foreign language
  • competence-based approach
  • linguo-didactic situation
  • competency
  • competence
  • interactive forms and methods of teaching

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)