• Original research article
  • November 1, 2016
  • Open access

MAIN TYPES OF SYNTACTIC EXERCISES WHILE TEACHING A SENTENCE AT PRIMARY CLASSES OF THE DAGESTAN SCHOOLS

Abstract

The paper highlights and describes efficient types of exercises while teaching a sentence to the pupils of the Dagestan primary schools. The importance of work with sentences at primary school is determined. It should be based on multidimensional character and be carried out in various directions. In this regard there is a need to teach junior pupils to use a sentence consciously to express their thoughts.

References

  1. Айтберов А. М. Обучение словосочетанию и предложению в начальных классах дагестанской школы. Махачкала: ДГПУ, 2007. 156 с.
  2. Айтберов А. М. Специфические особенности обучения русскому языку учащихся начальных классов в условиях полиэтнической среды Дагестана. Махачкала: ДГПУ, 2009. 72 с.
  3. Буржунов Г. Г. Методика преподавания русского языка в дагестанской национальной школе. Махачкала: ДГПУ, 2004. 310 с.
  4. Кислицкая С. С. Усвоение грамматического строя русского языка учащимися начальных классов дагестанской школы // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 6 (60). Ч. 2. С. 197-199.

Author information

Svetlana Stepanovna Kislitskaya

Dagestan State Pedagogical University; Dagestan State University of National Economy

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2016.

Keywords

  • обучение предложению в дагестанской начальной школе
  • дагестанские языки
  • синтаксический строй русского языка
  • синтаксические упражнения
  • значимость работы над предложением
  • teaching a sentence at the Dagestan primary school
  • Dagestan languages
  • syntactic structure of the Russian language
  • syntactic exercises
  • the importance of the work with a sentence

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)