• Original research article
  • November 1, 2016
  • Open access

FROM THE EXPERIENCE OF USING PROJECT METHODOLOGY IN EXTRACURRICULAR ACTIVITIES OF STUDENTS STUDYING FRENCH AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article summarizes the experience of using project methodology in extracurricular activities of students studying French as a second foreign language. The algorithm of working on the preparation and presentation of long-term complex projects, carried out by students with different levels of knowledge of the French language, is presented. The paper describes the requirements for the content and design of projects, stages of their implementation. The author identifies conditions for the successful presentation of results. The impact of this method on improving the students’ motivation and developing their professional competences is defined.

References

  1. Конышева А. В. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. СПб.: Каро, 2005. 208 с.
  2. Копылова В. В. Методика проектной работы на уроках английского языка: методическое пособие. М.: Дрофа, 2003. 96 с.
  3. Пахомова Н. Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении: пособие. М.: Аркти, 2003. 110 с.
  4. Полат Е. С. Метод проектов: история и теория вопроса // Школьные технологии. 2006. № 6. С. 43-47.
  5. Чечель И. Д. Метод проектов, или Попытка избавить учителя от обязанностей всезнающего оракула // Директор школы. 1998. № 3. С. 11-17.

Author information

Lyudmila Georgievna Chapaeva

Orenburg State University

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2016.

Keywords

  • французский язык как второй иностранный
  • проектная методика
  • внеаудиторная деятельность студентов
  • мотивация, профессиональные компетенции
  • French as a second foreign language
  • project methodology
  • extracurricular activity of students
  • motivation
  • professional competencies

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)