CULTURAL CODES IN MODERNISTIC POETRY OF MONGOLIAN PEOPLES
Abstract
This article for the first time considers modernistic tendencies (text fragmentariness, intertextuality, theatricality of reality, its existential instability) in modern poetry of Mongolian peoples. The analysis of contemporary texts aimed at identifying “cultural codes” referring to national traditions seems topical. As a result it is stated that the own Eastern poetic traditions and the way of thinking combining with the “alien one” represented by the code of another cultural tradition introduce the creative work of modern poets into the world and national cultural traditions.
References
- Аюшеев Б. Л. Легкий и деревянный кот. Улан-Удэ: Изд-во ОАО «Республиканская типография», 2014. 64 с.
- Галсансүх Б. Яруу найргийн шинэчлэлийн төлөөх зуун жилийн дайн. Улаанбаатар, 2003. 118 с.
- Монголын сонгомол яруу найраг. Улаанбаатар: Мөнхийн үсэг, 2005. 276 с.
- Пестерева Е. КУБ. Грани сибирской поэзии // Октябрь. 2015. № 3. С. 152-157.
- Петрова М. П. Нүүдэлчний уран зохиолыг шинжлэхүй. Улаанбаатар, 2011. 198 с.
- Современное зарубежное литературоведение: страны Западной Европы и США: концепции, школы, термины: энциклопедический справочник. М.: Интрада-ИНИОН, 1999. 315 с.
- Эко У. Роль читателя: исследования по семиотике текста. М.: Изд-во РГГУ, 2005. 502 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2016.
Keywords
- лирический дискурс
- традиционные и литературные коды
- постмодернизм
- модернизм
- интертекст
- Баатарын Галсансух
- Булат Аюшев
- lyrical discourse
- traditional and literary codes
- postmodernism
- modernism
- intertext
- Baataryn Galsansukh
- Bulat Ayushev
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC