• Original research article
  • December 1, 2016
  • Open access

ANTHROPOMORPHIC METAPHOR IN THE PERFUME DISCOURSE OF THE GERMAN-LANGUAGE ADVERTISING

Abstract

This article discusses the general and particular of anthropomorphic metaphor in the perfume discourse of the German-language advertising. The authors conclude that the explication of the metaphor "perfume product - man", on the one hand, increases the degree of olfactory perception, and on the other hand - initiates the conditions for consumer audience’s manipulation.

References

  1. Дроботун А. В. Лексика обоняния в языке художественной прозы М. А. Шолохова: автореф. дисс. … к. филол. н. М., 2006. 26 с.
  2. Квасова Л. Е., Сафонова О. Е. Способы прагматической апелляции в рекламном тексте // Вестник Воронежского института ГПС МЧС России. 2011. № 1 (1). С. 42-46.
  3. Риндисбахер Х. Д. От запаха к слову // Новое литературное обозрение. 2000. № 43. С. 88-100.
  4. Скнарев Д. С. Рекламный образ в системе маркетинговых коммуникаций // Средства массовой коммуникации в многополярном мире: проблемы и перспективы: материалы II Всероссийской научно-практической конференции, посвященной 30-летию направления «Журналистика» в РУДН и 50-летию филологического факультета (15 апреля 2011 г.) / под редакцией В. В. Барабаша. М.: РУДН, 2011. С. 144-147.
  5. Спирчагова Т. А. Рекламный дискурс как вид неканонической коммуникации // Вестник Чувашского университета. 2007. № 4. С. 221-223.
  6. http://www.iparfümerie.de (дата обращения: 30.09.2016).
  7. http://www.parfümdreams.de (дата обращения: 30.09.2016).
  8. http://www.RedZilla.de (дата обращения: 30.09.2016).

Author information

Lyudmila Evgen'evna Ostapova

Belgorod State National Research University

Ol'ga Valer'evna Ostrovskaya

Belgorod State National Research University

Galina Vladimirovna Mironova

Belgorod State National Research University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2016.

Keywords

  • метафора
  • антропоморфная метафора
  • дискурс
  • парфюмерный рекламный дискурс
  • рекламный образ
  • одорический образ
  • metaphor
  • anthropomorphic metaphor
  • discourse
  • perfume advertising discourse
  • advertising image
  • smell image

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)