ANTHROPOMORPHIC METAPHOR IN THE PERFUME DISCOURSE OF THE GERMAN-LANGUAGE ADVERTISING
Abstract
This article discusses the general and particular of anthropomorphic metaphor in the perfume discourse of the German-language advertising. The authors conclude that the explication of the metaphor "perfume product - man", on the one hand, increases the degree of olfactory perception, and on the other hand - initiates the conditions for consumer audience’s manipulation.
References
- Дроботун А. В. Лексика обоняния в языке художественной прозы М. А. Шолохова: автореф. дисс. … к. филол. н. М., 2006. 26 с.
- Квасова Л. Е., Сафонова О. Е. Способы прагматической апелляции в рекламном тексте // Вестник Воронежского института ГПС МЧС России. 2011. № 1 (1). С. 42-46.
- Риндисбахер Х. Д. От запаха к слову // Новое литературное обозрение. 2000. № 43. С. 88-100.
- Скнарев Д. С. Рекламный образ в системе маркетинговых коммуникаций // Средства массовой коммуникации в многополярном мире: проблемы и перспективы: материалы II Всероссийской научно-практической конференции, посвященной 30-летию направления «Журналистика» в РУДН и 50-летию филологического факультета (15 апреля 2011 г.) / под редакцией В. В. Барабаша. М.: РУДН, 2011. С. 144-147.
- Спирчагова Т. А. Рекламный дискурс как вид неканонической коммуникации // Вестник Чувашского университета. 2007. № 4. С. 221-223.
- http://www.iparfümerie.de (дата обращения: 30.09.2016).
- http://www.parfümdreams.de (дата обращения: 30.09.2016).
- http://www.RedZilla.de (дата обращения: 30.09.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 1, 2016.
Keywords
- метафора
- антропоморфная метафора
- дискурс
- парфюмерный рекламный дискурс
- рекламный образ
- одорический образ
- metaphor
- anthropomorphic metaphor
- discourse
- perfume advertising discourse
- advertising image
- smell image
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC