• Original research article
  • December 1, 2016
  • Open access

THE FORMATION OF ORIENTAL FACULTY STUDENTS’ PERSUASIVE COMPETENCE IN THE SPHERE OF ENGLISH BUSINESS DISCOURSE

Abstract

This article substantiates the necessity of the formation of persuasive competence in the sphere of English business discourse among the students of the oriental faculty. The author gives the definition of persuasive competence and considers its structure.

References

  1. Гаврилова А. Н. Формирование письменноречевой аргументативной компетенции у студентов гуманитарных специальностей: дисс. … к. пед. н. СПб., 2011. 277 с.
  2. Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность. М.: Наука, 1987. 264 с.
  3. Лещак О. В. Теория дискурса - теории дискурса - теории дискурсов: к вопросу о возможности создания частных лингвистических теорий // Культура народов Причерноморья. 2007. Т. 1. № 110. С. 319-322.
  4. Руденко А. П. Дискурсивная компетенция как основа обучения иностранному языку в вузе // Вестник Новгородского государственного университета. Серия «Педагогика и филология». 2007. № 41. С. 81-85.
  5. Халеева И. И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи. М.: Высшая школа, 1989. 238 с.

Author information

Vasilisa Vital'evna Datsyuk

Saint Petersburg University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2016.

Keywords

  • аргументативный дискурс
  • аргументативная компетенция
  • деловой дискурс
  • структура аргументативной компетенции
  • Азиатско-Тихоокеанский регион
  • persuasive discourse
  • persuasive competence
  • business discourse
  • persuasive competence structure
  • Asian-Pacific region

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)