• Original research article
  • December 1, 2016
  • Open access

DIAGNOSTICS OF THE LEVEL OF STUDENTS-HISTORIANS’ PEDAGOGICAL CULTURE IN MODULAR PEDAGOGICAL PRACTICE

Abstract

The article is devoted to increasing the level of pedagogical culture of the students of the Institute of History and International Relations of Southern Federal University during their school pedagogical practice. This article describes the objectives, tasks, stages and progress of the experiment aimed at the determination of the effectiveness of modular pedagogical practice. The experimental verification proved that the modular technologies in pedagogical practice are an effective mechanism for improving students’ pedagogical culture.

References

  1. Анненкова О. О. Средства формирования педагогической культуры как основы готовности студентов к профессиональной деятельности: на примере института искусств: дисс. … к. пед. н. Саратов, 2002. 175 с.
  2. Бондаревская Е. В. Педагогическая культура как общественная и личная ценность // Педагогика. 1999. № 3. С. 37-43.
  3. Мкртчян Н. М. Модульная организация педагогической практики как условие совершенствования педагогической культуры будущего учителя: автореф. дисс. … к. пед. н. Ростов-на-Дону, 2007. 24 с.
  4. Шоган В. В. Модульный подход в обучении: дисс.. к. пед. н. Ростов-на-Дону, 1997. 222 c.

Author information

Nina Mikhailovna Mkrtchyan

Southern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2016.

Keywords

  • профессиональное педагогическое образование
  • педагогическая практика
  • модульная технология
  • педагогическая культура
  • компоненты педагогической культуры
  • констатирующий эксперимент
  • формирующий эксперимент
  • professional pedagogical education
  • pedagogical practice
  • modular technology
  • pedagogical culture
  • pedagogical culture components
  • stating experiment
  • forming experiment

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)