• Original research article
  • December 1, 2016
  • Open access

FASHIONABLE BIOLOGICALLY ACTIVE FOOD SUPPLEMENTS AND TRAINERS: THE MEDIA ADVERTISING INFLUENCE ON THE ADDRESSEE THROUGH THE POPULARIZATION OF BASIC VALUES OF THE CHINESE LINGUISTIC CULTURE

Abstract

This article discusses the concepts of "beauty" and "health" as the basic values ​​of the Chinese society. The paper gives the examples of the modern Chinese media advertising of fashionable supplements and equipment for the maintenance of beauty and health. The authors describe some of the verbal and non-verbal peculiarities of the influence of media advertising of biologically active food supplements and trainers on the addressee in the Chinese linguistic culture.

References

  1. Желтухина М. Р. Медиадискурс: структурная специфика // Медиатекст: стратегии - функции - стиль: коллективная монография / Л. И. Гришаева, А. Г. Пастухов, Т. В. Чернышова (отв. ред.). Орел: Орловский гос. ин-т искусств и культуры; Полиграф. фирма «Горизонт», 2010. С. 19-32.
  2. Желтухина М. Р. Медиатексты в современной массовой коммуникации // Вестник ЦМО МГУ. 2013. № 3. С. 7-11.
  3. Желтухина М. Р., Кравцова А. В. Лингвистическая составляющая китайской моды в современном медиадискурсе: ценности, понятия, образы // Актуальные проблемы образования в России и за рубежом: лингвистический, методический, педагогический аспекты: материалы VIII Международной научно-практической заочной конференции. Ульяновск: ФГБОУ ВПО «УлГПУ им. И. Н. Ульянова», 2015. C. 33-41.
  4. Желтухина М. Р., Кравцова А. В. Лингвистические особенности отражения моды в Древнем Китае // Язык науки и техники в современном мире: материалы IV Междунар. науч.-практ. конф. (Омск, 16 апреля 2015 г.) / Минобрнауки России, ОмГТУ, каф. «Иностр. яз.»; редкол.: Т. А. Винникова (отв. ред.) и др. Омск: Изд-во ОмГТУ, 2015. С. 248-250.
  5. Желтухина М. Р., Шмелева О. Д. О некоторых особенностях воздействия современной медиарекламы // Современная филология: материалы III Международной научной конференции. Уфа: ЛЕТО, 2014. С. 134-137.
  6. Леопард (символ) [Электронный ресурс] // Мегаэнциклопедия Кирилла и Мефодия. URL: http://megabook.ru/ article/%D0%9B%D0%B5%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B4+(%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B2%D 0%BE%D0%BB) (дата обращения: 28.08.2016).
  7. Шмелева О. Д. Фармацевтическая и косметическая медиареклама: лингвокультурный эффект воздействия // Эффективность массовых коммуникаций: социальный и языковой аспекты: материалы Всероссийской научно-практической конференции. М.: Издательство РГСУ, 2016. С. 246-250.
  8. Zheltukhina M. R. Institutional, Stereotypical and Mythological Media Markers of Modern Society // Biosciences Biotechnology Research Asia. 2015. April. Vol. 12 (1). P. 913-920.
  9. Zheltukhina M. R., Krasavsky N. A., Slyshkin G. G. & Ponomarenko E. B. Utilitarian and Aesthetic Values in the Modern German Society (Through the Example of Print Media Advertisements) // IEJME-Mathematics Education. 2016. Vol. 11. Issue 5. P. 1411-1418.
  10. Zheltukhina M. R., Zinkovskaya A. V., Katermina V. V. & Shershneva N. B. Dialogue as a Constıtuent Resource for Dramatıc Dıscourse: Language, Person and Culture // International Journal of Environmental and Science Education. 2016. Vol. 11. Issue 15. P. 7408-7420.
  11. 健与美 Fitness&Beauty. 07.2016. 总第 327 期. 180 页. (Здоровье и красота. Июль, 2016. Вып. 327. 180 с.)

Author information

Marina Rostislavovna Zheltukhina

Volgograd State Socio-Pedagogical University

Anna Vladimirovna Ukrainskaya

Volgograd State Socio-Pedagogical University

Ol'ga Dmitrievna Shmeleva

Volgograd State Socio-Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2016.

Keywords

  • медиареклама
  • медиадискурс
  • адресант
  • адресат
  • мода
  • воздействие
  • биологически активные добавки (БАДы)
  • тренажеры
  • базовые ценности
  • китайская лингвокультура
  • красота
  • здоровье
  • media advertising
  • media discourse
  • addresser
  • addressee
  • fashion
  • influence
  • biologically active food supplements
  • trainers
  • basic values
  • the Chinese linguistic culture
  • beauty
  • health

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)