• Original research article
  • December 1, 2016
  • Open access

SOME STRUCTURAL-MEANINGFUL AND LINGUOSTYLISTIC PECULIARITIES OF GAME-INSTRUCTIONS TEXTS FROM THE POSITION OF DISCURSIVE ANALYSIS (BY THE MATERIAL OF THE SPANISH LANGUAGE)

Abstract

The article describes the text features of the Spanish game-instructions, explores their basic parameters and characteristics from the position of discursive analysis. Game-instructions texts are little-studied linguistic phenomenon; they differ from most domestic instructions, since they contain components of scientific-technical, directory, advertising and everyday conversational discourse. The article also examines the relation of cognitive and operational information, studies the peculiarities of using paralinguistic means.

References

  1. Алексеева И. С. Профессиональный тренинг переводчика: учеб. пособие. СПб.: Союз, 2005. 288 с.
  2. Карабань Н. А. Речевой жанр инструкции // Известия Волгоградского государственного технического университета, 2008. Т. 7. № 5. С. 96-98.
  3. Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. 477 с.
  4. Кедрова К. С. Коммуникативно-прагматические особенности инструкции // Коммуникативный аспект языка: процессы и единицы. Л.: РГПУ, 1991. С. 54-62.
  5. Мощанская Е. Ю., Киндеркнехт А. С. Инструкция по эксплуатации как жанр директивного дискурса: предпереводческий анализ // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 7 (25): в 2-х частях. Ч. 1. С. 134-137.
  6. Рехтин Л. В. Речевой жанр инструкции: полевая организация: дисс.. к. филол. н. Горно-Алтайск, 2005. 192 с.
  7. Самойлова Е. О., Свионтковская С. В. Виртуальный дискурс: история и современность // Вестник Пятигорского государственного лингвистического университета. 2014. № 3. С. 91-93.
  8. Семенцова Н. В. Особенности употребления пословиц и поговорок в интернет-дискурсе (на материале испанского языка) // Современные тенденции в образовании и науке: сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции (31 октября 2013 г.): в 26-ти частях. Тамбов, 2013. Ч. 2. С. 121-122.
  9. Шаев Ю. М. Феномен интерсубъективности как измерение виртуального пространства // Вестник Пятигорского государственного лингвистического университета. 2013. № 4. С. 298-300.
  10. Final Fantasy X. Manual de juego. Squere Enix cor. LTD, 2001. 47 p.
  11. Los Sims 4. Gía de jugador. Electronic arts Inc, 2014. 12 p.
  12. Mass Effect. Manual de juego. BioWare corp., 2007. 33 p.
  13. Tomb rider: el ángel de la oscuridad. Manual de juego. Eidos Intertaimnet limited, 2003. 24 p.
  14. World of Warcraft. Manual de juego. Blizzard Intertaiment Inc, 2010. 25 p.

Author information

Elena Olegovna Samoilova

Pyatigorsk State Linguistic University

Svetlana Viktorovna Sviontkovskaya

Pyatigorsk State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2016.

Keywords

  • компьютерные игры
  • виртуальный мир
  • гейм-дискурс
  • инструкция
  • текст
  • полидискурсивность
  • computer games
  • virtual world
  • game discourse
  • instruction
  • text
  • polydiscursivity

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)