• Original research article
  • December 1, 2016
  • Open access

THE INTERNET PLATFORMS AS A WAY TO INTENSIFY THE TEACHING OF FOREIGN-LANGUAGE MONOLOGUE

Abstract

The article discusses an important linguo-didactic problem of improving the training of monologue of students studying a foreign language in higher school based on the integration of Internet platforms in the educational process. Special attention is paid to such aspect of speaking as phonetic skills and the role of preparatory exercises. The paper stresses the importance of using Internet resources to improve the ability to speak a foreign language.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. М.: Академия, 2007. 336 с.
  2. Пашковская С. С. Значение фонетических способностей на начальном этапе обучения иностранному языку // Известия вузов. Поволжский регион. Гуманитарные науки. 2009. № 3. С. 146-155.
  3. Пашковская С. С. Тест фонетических способностей в дифференцирующей модели обучения // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2009. № 4. С. 102-106.
  4. Поляков О. Г., Тормышова Т. Ю. Беглость говорения на иностранном языке как лингвометодическая проблема // Язык и культура. 2014. № 4 (28). С. 166-174.
  5. Померанцева Н. Г. Использование ИКТ при организации самостоятельной работы студентов // Вопросы иноязычного профессионального образования. М.: МГОУ, 2013. С. 61-77.
  6. Рослякова В. Н. К вопросу о формировании коммуникативных навыков монологической и диалогической речи на занятиях по иностранному языку в неязыковом вузе // Наука и практика. 2015. № 2 (63). С. 203-205.
  7. Сумцова О. В. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции студентов технических вузов при использовании активных методов обучения иностранному языку // Молодой ученый. 2012. № 2. С. 297-298.
  8. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования. Бакалавриат. Направление подготовки 44.03.01 Педагогическое образование [Электронный ресурс]: утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 4 декабря 2015 г. № 1426. URL: http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvob/440301.pdf (дата обращения: 02.11.2016).

Author information

Nadezhda Gennadievna Pomerantseva

Moscow Region State University

Tat'yana Aleksandrovna Syrina

Moscow Region State University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2016.

Keywords

  • иностранный язык
  • интенсификация обучения
  • говорение
  • интернет-платформы
  • монологическая речь
  • фонетические способности
  • фонематический слух
  • foreign language
  • intensification of training
  • speaking
  • Internet platforms
  • monologue
  • phonetic abilities
  • phonemic hearing

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)