• Original research article
  • December 1, 2016
  • Open access

THE FUNCTIONAL AND STRUCTURAL FEATURES OF THE TEXT (BY THE EXAMPLE OF ADVERTISING TEXTS OF THE REPUBLIC OF BURYATIA)

Abstract

The article is devoted to the study of linguistic peculiarities of texts by the example of advertising texts of the Republic of Buryatia. The subject of study in this work is the use of the means of different functional styles in advertising texts. In addition, the peculiarities of structural construction of advertising texts of the Republic of Buryatia are considered. The novelty of the research lies in the fact that this work fills a gap in examinations of advertising texts of the Republic of Buryatia from the point of view of their functional and structural features.

References

  1. Виноградов В. В. Стилистика. Теория поэтической речи. Поэтика. М.: Издательство Академии наук СССР, 1963. 256 с.
  2. Гирняк Е. М. Идиоматичность рекламного текста (на материале русской и китайской рекламы) // Вестник Пермского университета. 2011. Вып. 1 (13). С. 32-38.
  3. Добросклонская Т. Г. Медиалингвистика: системный подход к изучению языка СМИ. М.: Флинта; Наука, 2008. 203 с.
  4. Доценко А. Как быстро и эффективно создать и раскрутить свою собственную рассылку в Интернет. Пошаговое руководство по построению своей денежной машины [Электронный ресурс]. URL: http://www.klex.ru/74s (дата обращения: 08.10.2016).
  5. Ильясова С. В., Амири Л. П. Языковая игра в коммуникативном пространстве СМИ и рекламы. М.: Флинта, 2012. 296 с.
  6. Имшенецкая И. А. Креатив в рекламе. М.: РИП-холдинг, 2005. 174 с.
  7. Информ Полис: общественно-политическая газета. 21 сентября. 2016. 44 с.
  8. Информ Полис: общественно-политическая газета. 12 октября. 2016. 44 с.
  9. Каменева В. А., Горбачева О. Н. Структурные особенности британских и российских рекламных текстов // Вестник Челябинского государственного университета. 2011. № 10 (225). Филология. Искусствоведение. Вып. 52. С. 69-72.
  10. Кара-Мурза Е. С. Лингвистическая экспертиза рекламных текстов [Электронный ресурс]. URL: http://evartist. narod.ru/text12/16.htm#з_16 (дата обращения: 07.10.2016).
  11. Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность. М.: ЛКИ, 2010. 264 с.
  12. Музыкант В. Л. Теория и практика современной рекламы: в 2-х ч. М.: Евразийский регион, 1998. Ч. 1. 400 с.
  13. Наружная реклама. Улан-Удэ, пр-т Автомобилистов, 2016 г.
  14. Наружная реклама. Улан-Удэ, пр-т 50-летия Октября, 2016 г.
  15. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Борсоева, 2016 г.
  16. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Жердева, 2016 г.
  17. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Ключевская, 2016 г.
  18. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Краснофлотская, 2016 г.
  19. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Ленина, 2016 г.
  20. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Сахьяновой, 2016 г.
  21. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Толстого, 2016 г.
  22. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Трубачеева, 2016 г.
  23. Наружная реклама. Улан-Удэ, ул. Хахалова, 2016 г.
  24. Poмaт Е. В. Реклама. СПб.: Питер, 2004. 176 с.
  25. Соболева Н. П. Фразеология и прецедентные тексты в рекламе: контекстуальное использование нетрансформированных устойчивых выражений // Вестник Ленинградского государственного университета им. А. С. Пушкина. 2014. Вып. № 2. Т. 1. С. 202-209.
  26. Суворова Н. Н. Функциональный аспект рекламного стиля (на примерах рекламы г. Омска) // Омский научный вестник. 2013. № 4 (121). С. 138-140.
  27. Фещенко Л. Г. Структура рекламного текста. СПб.: Петербургский институт печати, 2003. 232 с.
  28. Шевченко Д. А. Социология маркетинга перспективы профессии // Маркетолог. 2002. № 9 (35). С. 57-58.

Author information

Yuliya Nikolaevna Varfolomeeva

East Siberia State University of Technology and Management

Ekaterina Innokent’evna Kharanutova

East Siberia State University of Technology and Management

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2016.

Keywords

  • рекламный текст
  • языковые средства
  • функциональные стили
  • художественный стиль
  • разговорный стиль
  • зачин
  • эхо-фраза
  • advertising text
  • linguistic means
  • functional styles
  • artistic style
  • conversational style
  • opening sentence
  • echo-phrase

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)