PROBLEM-BASED DIALOGIC LEARNING AS A NECESSARY COMPONENT OF LITERARY EDUCATION IN THE CONTEXT OF IMPLEMENTING NEW GENERATION OF THE FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARDS
Abstract
The article considers the problem of using problem-based dialogic learning technology at the lessons of literature under the conditions of implementing the second generation of the Federal State Educational Standards. The authors present the results of experimental work to introduce this technology in the municipal educational institution of Saransk city “Lyceum N 26”.
References
- Брушлинский А. В. Проблемы психологии субъекта. М.: Ин-т психологии РАН, 1994. 109 с.
- Ильницкая И. А. Проблемные ситуации как средство активизации мыслительной деятельности учащихся на уроке. Пермь: Перм. гос. пед. ин-т, 1983. 76 с.
- Кудрявцев Т. В. Проблемное обучение - понятие и содержание. Итоги дискуссии и пути дальнейшей работы // Вестник высшей школы. 1984. № 4. С. 27-33.
- Матюшкин А. М. Некоторые проблемы психологии мышления. М.: Изд-во АПН РСФСР, 1960. 105 с.
- Махмутов М. И. Проблемное обучение: основные вопросы теории. М.: Педагогика, 1975. 156 с.
- Мельникова Е. Л. Проблемный урок, или Как открывать знания с учениками: пособие для учителя. М.: АПКиПРО, 2006. 168 с.
- Шумилин А. Т. Проблемы теории творчества. М.: Радио и связь, 1989. 143 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 1, 2016.
Keywords
- технология
- метод
- проблемное обучение
- проблемно-диалогическое обучение
- урок литературы
- эксперимент
- technology
- method
- problem-based learning
- problem-based dialogic learning
- lesson of literature
- experiment
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC