ON SOME OF THE FACTORS OF BURYAT LANGUAGE FUNCTIONING IN EDUCATION SYSTEM
Abstract
The article discusses social-political factors that have the greatest impact on the functioning of the Buryat language in education at the present stage. In particular, it analyzes the regulative-legal, organizational conditions for its functioning in the field of school education. The controversies that arise between different levels of normative-legal regulation of issues of teaching and learning languages of the peoples of Russia by the example of the Buryat language are examined.
References
- Вахтин Н. Б. Условия языкового сдвига // Вестник молодых ученых. СПб., 2001. Вып. 1. С. 11-16.
- Конституция Российской Федерации [Электронный ресурс]: принята всенародным голосованием 12.12.1993 (с учетом поправок, внесенных Законами РФ о поправках к Конституции РФ от 30.12.2008 № 6-ФКЗ, от 30.12.2008 № 7-ФКЗ, от 05.02.2014 № 2-ФКЗ, от 21.07.2014 № 11-ФКЗ). URL: http://www.consultant.ru/document/cons_ doc_LAW_28399/ (дата обращения: 10.01.2017).
- О языках народов Российской Федерации [Электронный ресурс]: Закон РФ от 25.10.1991 № 1807-1 (ред. от 12.03.2014). URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_15524/ (дата обращения: 10.01.2017).
- Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс]: Федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/ (дата обращения: 10.01.2017).
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 1, 2017.
Keywords
- бурятский язык
- языковая политика
- образовательная политика
- отношение к языку
- языковой выбор
- языки народов РФ
- социально-политические факторы
- the Buryat language
- language policy
- educational policy
- attitude to language
- language choice
- languages of the peoples of the Russian Federation
- social-political factors
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC