• Original research article
  • February 1, 2017
  • Open access

STRUCTURAL-SEMANTIC FEATURES OF BUSINESS LETTERS OF THE REPUBLIC OF KOREA: UNIVERSAL AND CULTURE-BOUND

Abstract

The article reveals the structural-semantic features of written business communication of the Republic of Korea, for which it is typical to follow Confucian principles of the world order and interpersonal communication. The marked features are extrapolated to the field of business cooperation in order to identify a universal and culture-bound nature of units under study, thus expanding the understanding of the essential characteristics of the business correspondence in the Republic of Korea and enabling to identify the characteristics of this sphere of communication in the aspect of national identity.

References

  1. Колодина Е. А. Вербальные и невербальные средства речевого этикета, иллюстрирующие специфику языкового менталитета корейского этноса // Вестник Международного института экономики и лингвистики Иркутского государственного университета. Серия: Восточные языки. 2011. № 3. С. 39-49.
  2. Куротченко К. Б. Корейский язык: учеб. пособие. М.: Восточная литература, 2005. 253 с.
  3. Чо Ынён. Сходство культурной корреляции и взаимного перевода делового письма в русском и корейском языках // Молодой ученый. 2016. № 11 (115). С. 1725-1726.
  4. Шарухин А. П., Орлов А. М. Психология делового общения: учеб. пособие. М.: Академия, 2012. 240 с.
  5. 강기영 누구나 쉽게 할 수 있는 문서·서식 300+. 서울: 더난출판사, 1999. 392쪽 (Кан Гиён. Документ, который сможет составить каждый 300+. Сеул: Изд-во Тонан, 1999. 392 с.).

Author information

Evgeniya Anatol'evna Kolodina

Irkutsk State University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2017.

Keywords

  • деловая коммуникация
  • деловое письмо
  • деловая корреспонденция
  • официально-деловой стиль
  • корейский язык
  • business communication
  • business letter
  • business correspondence
  • official-business style
  • Korean

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)