• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

MEDIA AS ONE OF THE MAIN SOURCES OF NEOLOGISMS IN THE ENGLISH LANGUAGE

Abstract

The article examines the impact of the media on the vocabulary of the English language. The authors study the functioning and role of neologisms in the English language texts of the mass media. Paying great attention to the identification of basic word-formation models and meaning of neologisms, the authors stress such functions and features of neologisms as novelty, expressiveness and semantic capacity.

References

  1. Ашрапова А. Х., Алендеева С. В. Исследования современной заимствованной лексики в русском, английском и немецком языках (на примере экономической терминологии ХХI века) // Филология и культура. Казань, 2014. № 4 (38). С. 17-24.
  2. Земская Е. А. Литературная норма и неузуальное словообразование // Современный русский язык: система - норма - узус. М.: Языки славянских культур, 2010. С. 207-253.
  3. Спиридонов А. В., Фатхутдинова В. Г. Экспрессивно-оценочная функция индивидуально-авторских новообразований в текстах романов Василия Аксёнова // Филология и культура. Казань, 2014. № 1 (35). С. 110-114.
  4. http://www.dailymail.co.uk/home/index.html (дата обращения: 18.01.2017).
  5. http://www.theguardian.com/uk (дата обращения: 18.01.2017).

Author information

Anastasiya Aleksandrovna Kuznetsova

Kazan (Volga Region) Federal University

Ol'ga Andreevna Bezuglova

Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • неологизм
  • публицистический стиль
  • словообразование
  • проблемы восприятия нового слова
  • СМИ и язык
  • neologism
  • journalistic style
  • word formation
  • problems of new word perception
  • media and language

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)