• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

COMPARATIVE APPROACH IMPLEMENTATION IN TEACHING GERMAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article deals with the problem of teaching German as a second foreign language after English. The author analyzes the possibilities of using comparison as one of the methods of comparative linguistics in foreign language teacher’s work. The paper gives the examples of the comparison of English and German at the phonological, morphological, syntactic and semantic levels.

References

  1. Аверин М. М., Джин Ф., Рорман Л. Немецкий язык. Рабочая тетрадь: 6-й класс: пособие для учащихся общеобразовательных организаций. М.: Просвещение; Cornelsen, 2013. 96 c.
  2. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования [Электронный ресурс]. URL: http://xn--80abucjiibhv9a.xn--p1ai/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD% D1%82%D1%8B/543 (дата обращения: 15.08.2016).

Author information

Al'fiya Ashrafullovna Sibgatullina

Elabuga Institute of Kazan Federal University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • сравнительно-сопоставительное языкознание
  • сравнение
  • язык-эталон
  • фонологический уровень
  • морфологический уровень
  • синтаксический уровень
  • семантический уровень языка
  • comparative linguistics
  • comparison
  • language-reference
  • phonological level
  • morphological level
  • syntactic level
  • semantic level of language

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)