COMPARATIVE APPROACH IMPLEMENTATION IN TEACHING GERMAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The article deals with the problem of teaching German as a second foreign language after English. The author analyzes the possibilities of using comparison as one of the methods of comparative linguistics in foreign language teacher’s work. The paper gives the examples of the comparison of English and German at the phonological, morphological, syntactic and semantic levels.
References
- Аверин М. М., Джин Ф., Рорман Л. Немецкий язык. Рабочая тетрадь: 6-й класс: пособие для учащихся общеобразовательных организаций. М.: Просвещение; Cornelsen, 2013. 96 c.
- Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования [Электронный ресурс]. URL: http://xn--80abucjiibhv9a.xn--p1ai/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD% D1%82%D1%8B/543 (дата обращения: 15.08.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2017.
Keywords
- сравнительно-сопоставительное языкознание
- сравнение
- язык-эталон
- фонологический уровень
- морфологический уровень
- синтаксический уровень
- семантический уровень языка
- comparative linguistics
- comparison
- language-reference
- phonological level
- morphological level
- syntactic level
- semantic level of language
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC