A NEW APPROACH TO EXPLAINING ENGLISH TENSES (A CASE STUDY OF FUTURE SIMPLE)
Abstract
The article deals with the explanatory aspect in EFL Grammar instruction within the cognitive-communicative approach to language by taking the so-called Future Simple tense as an example, the author show cases how at the explanatory stage of English Grammar instruction all grammar forms (verb aspect-tense forms, in particular) should be viewed as word combinations of verbs, one of which comes to be understood to such a point of abstraction (rather than ‘being auxiliary’), that it can be used together with another verb to express certain ideas of orientation in time and space.
References
- Архипов И. К. Язык и языковая личность. СПб.: Книжный дом, 2008. 248 c.
- Брудный А. А. Значение слова и психология противопоставления // Семантическая структура слова. Психолингвистические исследования / под ред. А. А. Леонтьева. М.: Наука, 1971. С. 19-27.
- Дружинин А. С. Времена английского глагола: новый подход (быстрый английский). М.: АСТ, 2017. 224 с.
- Кравченко А. В. Когнитивный горизонт языкознания. Иркутск: Изд-во БГУЭП, 2008. 320 с.
- Ломов Б. Ф., Беляева А. В., Коул М. Познание и общение. М.: Наука, 1988. 208 с.
- Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2008. 1952 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2017.
Keywords
- когнитивно-коммуникативный подход
- системное значение
- языковая форма
- грамматика
- видовременные глагольные формы
- Future Simple
- cognitive-communicative approach
- language-as-a-system meaning
- language sign
- practical grammar
- aspect-tense verb forms
- Future Simple tense
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC