• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

THE TOPICALITY OF AUDIOVISUAL INTERNET RESOURCES USE IN THE PROCESS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE IN NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES

Abstract

The article is devoted to the substantiation of the reasonability for the use of audiovisual materials in foreign language teaching of students from non-linguistic universities to form and develop general and professional foreign language competences. The author argues that the use of audiovisual materials contributes to a more intensive development of language skills, and increases motivation of students, the effectiveness and quality of teaching in the context of the specialty.

References

  1. Бугреева А. С. Роль домашних творческих заданий в изучении дисциплины «Профессиональный иностранный язык» студентами бакалавриата направления подготовки «Бизнес-информатика» // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 5 (59). С. 176-179.
  2. Визуализация в обучении [Электронный ресурс]. URL: http://lib.teacher.msu.ru/pub/3052 (дата обращения: 09.01.2017).
  3. Информационные технологии в образовании [Электронный ресурс]. URL: http://wiki.iteach.ru/index.php/ Информационные_технологии_в_образовании (дата обращения: 19.12.2016).
  4. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 090900 Информационная безопасность (квалификация (степень) «бакалавр») [Электронный ресурс]: в ред. Приказа Минобрнауки РФ от 28.10.2009 № 496. URL: http://минобрнауки.рф/документы/924 (дата обращения: 11.12.2016).
  5. Pearson English Language Teaching (ELT) [Электронный ресурс]. URL: https://www.pearsonelt.com (дата обращения: 20.12.2016).

Author information

Anastasiya Sergeevna Bugreeva

Financial University under the Government of the Russian Federation, Moscow

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • аудиовизуальные материалы
  • визуализация
  • формирование иноязычной коммуникативной компетенции
  • практико-ориентированный подход
  • каналы восприятия информации
  • audiovisual materials
  • visualization
  • formation of foreign language communicative competence
  • practice-oriented approach
  • channels of information perception

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)