THE TOPICALITY OF AUDIOVISUAL INTERNET RESOURCES USE IN THE PROCESS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE IN NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES
Abstract
The article is devoted to the substantiation of the reasonability for the use of audiovisual materials in foreign language teaching of students from non-linguistic universities to form and develop general and professional foreign language competences. The author argues that the use of audiovisual materials contributes to a more intensive development of language skills, and increases motivation of students, the effectiveness and quality of teaching in the context of the specialty.
References
- Бугреева А. С. Роль домашних творческих заданий в изучении дисциплины «Профессиональный иностранный язык» студентами бакалавриата направления подготовки «Бизнес-информатика» // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 5 (59). С. 176-179.
- Визуализация в обучении [Электронный ресурс]. URL: http://lib.teacher.msu.ru/pub/3052 (дата обращения: 09.01.2017).
- Информационные технологии в образовании [Электронный ресурс]. URL: http://wiki.iteach.ru/index.php/ Информационные_технологии_в_образовании (дата обращения: 19.12.2016).
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 090900 Информационная безопасность (квалификация (степень) «бакалавр») [Электронный ресурс]: в ред. Приказа Минобрнауки РФ от 28.10.2009 № 496. URL: http://минобрнауки.рф/документы/924 (дата обращения: 11.12.2016).
- Pearson English Language Teaching (ELT) [Электронный ресурс]. URL: https://www.pearsonelt.com (дата обращения: 20.12.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2017.
Keywords
- аудиовизуальные материалы
- визуализация
- формирование иноязычной коммуникативной компетенции
- практико-ориентированный подход
- каналы восприятия информации
- audiovisual materials
- visualization
- formation of foreign language communicative competence
- practice-oriented approach
- channels of information perception
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC