• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

DEBATES ON THE REFORMATION OF SCHOOL EDUCATION SYSTEM IN THE USA IN THE SECOND HALF OF THE XIX CENTURY

Abstract

The article deals with the main approaches to the reformation of school education system in the USA in the late XIX century. The authors point out that “The Committee of 10” and “The Committee of 15” were established for the evaluation of secondary schools and preparation of recommendations concerning the school system reformation. The paper specially highlights the messages from the National Education Association, which emphasized the importance of the choice of subjects in the formation of the curriculum; carries out curriculum analysis.

References

  1. Гончаров Л. Н. Школа и педагогика США до Второй мировой войны. М., 1974. 245 с.
  2. Йованович Т. Г., Егоров В. В. Структура и содержание образования в американских школах на рубеже XIX-ХХ веков // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 6 (68): в 2-х ч. Ч. 1. С. 85-88.
  3. Йованович Т. Г., Кохташвили Н. И., Маркова О. В. Исторические аспекты становления и развития среднего образования США в конце XIX - начале ХХ века // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 8 (58): в 3-х ч. Ч. 2. С. 89-93.
  4. Йованович Т. Г., Кохташвили Н. И., Янкина Е. В., Багметова Н. В. Основные тенденции в содержании в американских школах в конце XIX века // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 11 (65): в 3-х ч. Ч. 3. С. 195-198.
  5. Шершнева Т. Г. Развитие школьного образования в США в конце XIX - начале ХХ века: автореф. дисс. … к. пед. н. Волгоград, 2004. 28 с.
  6. Bailley Н. Т. A Sketch of the History of Public Art Instruction in Massachusets. Boston, 1900. 111 р.
  7. Butts R. K., Cremin L. A. A History of Education in American Culture. N. Y.: Henry Holt, 1953. 205 p.
  8. Cardinal Principles of Secondary Education. Washington, 1918. 18 p.
  9. Kliebard H. M. The Struggle for the American Curriculum: 1893-1958. Boston: Routledge & Kegan Paul, 1986. 408 p.
  10. Knight E. Education in United States. Boston: Ginn & Company, 1929. 588 p.
  11. Marsh C., Willis G. Curriculum. Alternative Approaches. New Jersey: Englewood Gliffs, 1995. 380 p.
  12. National Education Association: Report of the Committee of Fifteen on Elementary Education. N. Y.: American Book Company, 1895. 10 p.
  13. National Education Association: Report of the Committee of Ten on Secondary Schools. Washington, DC: U.S. Government Printing Office, 1893. 13 p.
  14. Rugg H. O. The Foundations of Curriculum-Making // Twenty-Sixth Yearbook of the National Society for the Study of Education. Bloomington, IL: Public School Publishing Company, 1927. Part II. P. 53-68.
  15. Seguel M. L. The Curriculum Field: Its Formative Years. N. Y.: Teachers College Press, 1966. 587 p.
  16. Tanner D., Tanner L. N. History of the School Curriculum. N. Y.: Macmillan, 1990. 611 p.
  17. The American Curriculum: A Documentary History / G. Willis, W. H. Schubert, R. V. Bullough, C. Kridel, J. T. Holton (eds.). Wеstport, CT: Greenwood Press, 1993. 396 p.

Author information

Ol'ga Viktorovna Toporkova

Volgograd State Technical University

Tamara Georgievna Iovanovich

Volgograd State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • реформа школьной системы образования
  • дебаты
  • разнообразие предметов
  • практические занятия
  • столкновение педагогических теорий
  • учет интересов ребенка
  • социально значимые предметы
  • reform of school education system
  • debates
  • variety of subjects
  • practical lessons
  • collision of pedagogical theories
  • taking into account child’s interests
  • socially relevant subjects

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)