OPTIMIZATION OF THE ORGANIZATION OF PRACTICAL CLASSES IN ENGLISH
Abstract
The article discusses the issues of optimization of the learning process in a foreign language in higher school. Special attention is paid to the organization of learning material in practical classes to implement feedback between the instructor and the students from the positions of the scientific organization of foreign language teaching as a means of international communication.
References
- Архангельский С. И. Лекции по теории обучения в высшей школе. М.: Высшая школа, 1974. 384 c.
- Архангельский С. И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы. М.: Высшая школа, 1980. 368 с.
- Гальперин П. Я. Основные результаты исследования по проблеме «Формирование умственных действий и понятий»: дисс. в виде научного доклада … д. псих. н. М., 1965. 51 с.
- Гапонов П. М. Лекция в высшей школе. Воронеж: Изд-во Вор. ун-та, 1977. 95 с.
- Окомков О. П. Современные технологии обучения в вузе: их сущность, принципы проектирования, тенденции развития // Высшее образование в России. 1994. № 2. С. 35-37.
- Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний (психологические основы). Изд-е 2-е, испр. и доп. М.: Изд-во Мос. ун-та, 1984. 345 с.
- Янушкевич Ф. Технологии обучения в системе высшего образования / пер. с пол. О. В. Долженко. М.: Высшая школа, 1986. 133 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 1, 2017.
Keywords
- научная организация обучения
- иностранный язык
- практическое занятие
- оптимизация
- организация
- управление
- усвоение знаний
- scientific organization of teaching
- foreign language
- practical class
- optimization
- organization
- management
- knowledge acquisition
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC