• Original research article
  • April 1, 2017
  • Open access

DOMESTIC TEXTBOOKS FOR METHODICAL TRAINING OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS (THE MIDDLE OF THE XX - THE BEGINNING OF THE XXI CENTURY)

Abstract

The article deals with the content of the most famous domestic textbooks for methodical training of a foreign language teacher in different periods of development of methodology of teaching foreign languages as an independent science. The object of analysis is the subject matter, the main issues of the content, included in textbooks of methodical preparation of foreign language teachers from the 50-ies of the last century to the contemporary period.

References

  1. Игна О. Н. Современные отечественные практикумы для методической подготовки учителя иностранного языка // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2009. № 10 (88). С. 100-105.
  2. Игна О. Н., Ревякина В. И. Отечественные научные исследования и учебные издания о подготовке учителя иностранного языка // Инновации в непрерывном образовании. 2010. № 1. С. 51-55.
  3. Корндорф Б. Ф. Методика преподавания английского языка в средней школе. М.: Учпедгиз, 1958. 326 с.
  4. Пассов Е. И., Кузовлев В. П., Царькова В. Б. Учитель иностранного языка. Мастерство и личность. М.: Просвещение, 1993. 159 с.

Author information

Ol'ga Nikolaevna Igna

National Research Tomsk Polytechnic University

Andrei Yur'evich Kazantsev

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2017.

Keywords

  • методическая подготовка
  • иностранный язык
  • преподаватель иностранного языка
  • учебные издания
  • отечественные издания
  • methodical training
  • foreign language
  • foreign language teacher
  • educational publications
  • domestic publications

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)