ORGANIZATION OF STUDENTS’ ACTIVITY CONCERNING PERFORMING HOMEWORK IN FOREIGN LANGUAGE AS ONE OF THE TYPES OF INDEPENDENT WORK
Abstract
The article is devoted to the problem of organizing students’ independent work on studying a foreign language. The components of the structure of homework assignments as one of the types of students’ independent activity are considered. Two types of homework assignments are highlighted on the basis of communicative orientation. The object of one group is extralinguistic information, and the object of the second one is the language means that are used in the communication process in a foreign language.
References
- Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса. М.: Просвещение, 1982. 192 с.
- Бухбиндер В. А. О системе упражнений // Общая методика обучения иностранным языкам: хрестоматия / сост. А. А. Леонтьев. М.: Русский язык, 1991. С. 92-99.
- Вайсбурд М. Л. Реферирование как форма работы над публицистическими и научно-популярными текстами // Иностранные языки в школе. 1975. № 5. С. 40-44.
- Костомаров В. Г., Митрофанова О. Д. Методическое руководство для преподавателей русского языка иностранцам. М.: Русский язык, 1976. 137 с.
- Лернер И. Я. Развитие мышления учащихся в процессе обучения истории. М.: Просвещение, 1982. 191 с.
- Харченко Т. И. Организация деятельности учащихся по выполнению домашних заданий // Иностранные языки в школе. 1990. № 4. С. 17-22.
- Цетлин В. С. Неуспеваемость школьников и ее предупреждение. М.: Педагогика, 1977. 120 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2017.
Keywords
- иностранный язык
- домашнее задание
- самостоятельная работа
- смысловая переработка информации
- систематизация
- обобщение
- коммуникативная деятельность
- foreign language
- homework
- independent work
- semantic processing of information
- systematization
- generalization
- communicative activity
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC